Wróć do bloga

4 wtyczki SEO dla początkujących blogerów, które pomogą w promocji strony

Redakcja

Rozpoczynając swoją przygodę z prowadzeniem bloga, warto poświęcić czas i zapoznać się z podstawami marketingu internetowego, a w szczególności SEO. Nie trzeba zostać specjalistą w tej dziedzinie i znać wszystkie usprawnienia. Wystarczy znajomość bezpłatnych i prostych narzędzi oraz podstawowych wytycznych przy pisaniu treści. Jeśli chcecie sprawdzić jakość wpisu, wydajność serwera czy też ułatwić wyszukiwarkom indeksowanie bloga, polecam skorzystać z poniższych wtyczek.

 

1

Yoast SEO

Dodając nowy wpis, warto zwrócić uwagę na takie elementy jak meta opisy, nagłówki H1, strukturę adresów URL oraz meta tytuły. Przydatną w tej kwestii wtyczką dostępną dla użytkowników WordPress’a będzie na pewno Yoast SEO. Jest to jedna z najbardziej użytecznych obecnie na rynku wtyczek, oferująca rozbudowaną, bezpłatną wersję. Yoast posiada bardzo intuicyjny panel zarządzania z powiadomieniami dotyczącymi optymalizacji każdej ze stron. Mamy możliwość w prosty sposób dodać słowa kluczowe, na które Yoast będzie zwracał nam uwagę przy tworzeniu tytułów i opisów, by na pewno zostały zamieszczone na blogu oraz oblicza współczynniki, które mówią o nasyceniu danych elementów słowami kluczowymi. Ciekawą funkcją jest umieszczone na dole strony „Analysis”, które informuje nas za pomocą kolorów i opisów o optymalizacji wpisu. Zwraca uwagę na takie elementy jak np. długość artykułu (minimalna zalecana 300 słów), atrybut ALT w zamieszczanych obrazkach, umieszczanie odnośników, długość meta tytułów i meta opisów. W zakładce „Społeczności” możemy wybrać alternatywne tytuły i opisy wyświetlane dla Facebooka i Twittera (widoczne na poniższym screenie).

2

 

Kolejnym bardzo użytecznym elementem jest dostęp zaawansowany – w ramach którego umożliwiamy indeksację danej podstrony robotom wyszukiwarek, pozwalamy podążać za odnośnikami zamieszczonymi na danej podstronie, jak również możemy zaimplementować link kanoniczny do innej podstrony (np. w celu uniknięcia duplikacji treści – więcej na temat duplikacji treści w artykule Mateusz Rzeteckiego).

Opcje zaawansowane w Yoast SEO

3

Po dodaniu nowego wpisu, dzięki wtyczce widzimy jego ocenę SEO oraz Readability. Ocena SEO opiera się na podstawie wdrożenia wcześniejszych zaleceń odnośnie długości tekstu, tytułu i opisu oraz wykorzystaniu wcześniej określonych słów kluczowych. Readability to inaczej stopień trudności, jaki prezentuje wpis dla zwykłego użytkownika. Im trudniejszy tekst wg. narzędzia, tym większa szansa, że czytelnicy mogą być zniechęceni i nie wrócą do bloga. Analizowana jest np. długość fraz, rozłożenie akapitów (czy łatwo jest „biegać” po nich wzrokiem) , czcionka czy też trudność sformułowań.

4

5

All in One SEO Pack
Konkurencyjną wtyczką obsługującą SEO tworzonego bloga jest All in One SEO Pack. W ustawieniach mamy równie mocno rozbudowane menu, dzięki któremu z łatwością możemy zarządzać większością znaczących elementów, takimi jak: linki kanoniczne, oznaczenia http://schema.org/, wykorzystanie noindex i nofollow, użycie na blogu podanych wcześniej słów kluczowych, tytuły podstron, opisy kategorii bloga, itp. Istnieje również opcja formatowania tytułu strony z kodem 404.

Screen przedstawia ustawienia dotyczące indeksowania przez roboty.

6

Ponadto daje on dostęp do szybkiego podglądu wydajności naszego serwera, gdzie możemy np. zwiększyć limit pamięci PHP, sprawdzić status systemu czy to, jakie wersje wtyczek są zainstalowane. Mamy możliwość zmiany meta title oraz meta description z poziomu panelu wszystkich zamieszczanych wpisów, dzięki czemu możemy uniknąć powtórzeń fraz kluczowych.

Screen przedstawia fragment strony z wpisami po zainstalowaniu wtyczki.

7

8

 

Google XML Sitemaps
Kolejną użyteczną i dobrze dopracowaną wtyczką jest Google XML Sitemaps. Generuje ona specjalną mapę strony, która ułatwi wszystkim wyszukiwarkom indeksowanie bloga, co za tym idzie, zwiększy szansę na nowe pozycje. Trzeba jednak pamiętać, że nie powinno się używać jej wraz z wtyczkami SEO, ponieważ one też tworzą własne mapy, chyba że we wtyczce SEO wyłączymy opcję utworzenia mapy strony. Można m.in. wybrać w niej czy powiadamiać wyszukiwarki o aktualizacjach bloga, zwiększyć pamięć przeznaczoną na sitemap, czy też wybrać opcję dodawania adresu mapy do kodu html strony.

Screen ustawień podstawowych wtyczki.

9

Dodatkowo posiada kilka rozszerzonych funkcji, jak ustawianie priorytetów naszej mapy czy też częstotliwość z jaką jej elementy będą odświeżane (widoczne na poniższym screenie).

10

 

11

Schema
Ostatnim na liście (ale wcale nie gorszym) pluginem jest Schema. Współpracuje ona z WordPressem od wersji 3.0 oraz z wcześniej poznaną wtyczką Yoast SEO. Jest to szybki i lekki (pod względem obciążenia naszej strony) dodatek, który ma za zadanie dodawać znaczniki http://schema.org/, aby wyszukiwarki lepiej zrozumiały dane strukturalne naszej strony, a co za tym idzie poprawia wygląd prezentowanych wyników wyszukiwania.

Poniżej wygląd ustawień Knowledge Graph we wtyczce.

12

Wtyczka współpracuje z Google Knowledge Graph – dzięki niej można wyświetlać logo bloga, numery kontaktowe oraz linki do profili społecznościowych w wynikach wyszukiwania, co może znacząco wpłynąć na wygląd i profesjonalizm strony.

 

 

Wróć do bloga

Zobacz także:


Czym są rozszerzone audyty SXO?

UX, czyli User Experience, to doświadczenia użytkownika, które są nieodzownym elementem podczas prowadzenia skutecznej akcji marketingowej lub sprzedażowej. W poniższym artykule postaram się przybliżyć nieco więcej informacji na temat wprowadzenia twojej …

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF