Wróć do bloga

5 narzędzi z niezbędnika analityka

Redakcja

Prawdopodobnie każdemu, kto regularnie korzysta z Google Analytics lub Google Tag Managera, w którymś momencie czegoś zaczęło w tych narzędziach brakować. Mógł to być mały, aczkolwiek irytujący detal, albo też spora funkcjonalność, która zaoszczędziłaby nam kilku godzin monotonnej pracy. Poznajcie 5 narzędzi – są to wtyczki do Chrome’a i zewnętrzne aplikacje, które z pewnością są w stanie pozbawić Was choć części z tych bolączek.

W większości powstały one bardzo niedawno, są na bieżąco aktualizowane i z pewnością na dzień 25 kwietnia 2017 r. są dostępne bezpłatnie – pamiętać należy jednak, że nie są to oficjalne produkty Google, a darmowy dostęp do nich i wsparcie zawdzięczamy wyłącznie hojności twórców.

1. Da Vinci Tools (więcej)

Udostępniona zaledwie przed kilkunastoma dniami wtyczka autorstwa Stéphane’a Hamela jest zbiorem kilku bardzo przydatnych usprawnień zarówno dla GA, jak i GTM. W przypadku pierwszego narzędzia wtyczka pozwala m.in. obejść kilka niedogodności, które pojawiły się po niedawnej aktualizacji interfejsu – po jej instalacji przy zmianie widoku w panelu GA zostaniemy w tym samym raporcie, zyskamy też wizualne podkreślenie informacji o próbkowaniu oraz skrajnych punktów na wykresach. Dodatkowo z poziomu każdego raportu dostaniemy możliwość eksportu zapytania do API, które go tworzy oraz będziemy mogli skorzystać z wizualizacji chmury słów w raporcie „Wyszukiwane hasła”.

 

2. GTM Tools

W tym przypadku mamy do czynienia ze zbiorem ułatwień dla Google Tag Managera stworzonym przez jednego z najwybitniejszych specjalistów w tej dziedzinie – Simo Ahavę. Najnowsza wersja, dostosowana do wersji v2 API GTM-a ujrzała światło dzienne również w kwietniu 2017 r. Narzędzie to pozwala m.in. na ciekawą wizualizację struktury kontenera, jednak co najważniejsze – umożliwia wygodne kopiowanie pojedynczych tagów, reguł i zmiennych pomiędzy kontenerami – również z wcześniejszych, nadpisanych już obecnie, wersji – oraz eksportowanie podsumowania struktury kontenera w wygodnej formie pliku CSV (przydatne chociażby pod kątem dokumentacji lub audytu skomplikowanych wdrożeń).

 

3. Analytics Pros dataLayer Inspector+ (więcej) 

Jeśli korzystacie z wtyczek Google Analytics Debugger i/lub GTM Injector, to kolejne, znacznie rozszerzone w marcu 2017 r., narzędzie od zespołu Analytics Pros, być może zastąpi je w Waszym arsenale. Umożliwia ono naprawdę szeroki wachlarz możliwości debugowania i pracy z GTM-ową warstwą danych i nie tylko. Za jego pomocą możemy lokalnie „wstrzyknąć” na stronę kod wybranego przez nas kontenera GTM czy też w prosty sposób dorzucić do dataLayera fragment kodu, który chcielibyśmy szybko przetestować, nie musząc przesyłać go do developerów. Narzędzie wykryje również wszelkie powszechne błędy w implementacji warstwy danych lub problemy z przesyłaniem hitów do GA.

 

4. dataslayer (więcej)

Dataslayer to wtyczka, która może być kolejnym narzędziem do debugowania warstwy danych wykorzystywanej przez GTM-a (sami oceńcie, czy wygodniejszym niż dataLayer Inspector+), jednak jej potencjał jest sporo szerszy. Wspiera ona mianowicie również kilka innych systemów zarządzania tagami (TMS), takich jak Adobe DTM, Tealium i TagCommander oraz tagi zarówno Universal Analytics, jak i Adobe Analytics (kiedyś Omniture SiteCatalyst) oraz Floodlight, co pozwala odnaleźć się w gąszczu danych stworzonym pod kątem zasadniczo każdego narzędzia analityki internetowej.

 

5. Table Booster for Google Analytics (więcej)

Na koniec najbardziej chyba leciwa, lecz nadal niezastąpiona wtyczka, która w bardzo prosty i intuicyjny sposób wzbogaci wizualnie szare tabele w raportach Google Analytics. Po jej instalacji nad każdą z kolumn zobaczycie dodatkowe ikony – kilka kliknięć wystarczy, żeby nie trzeba było eksportować danych na zewnątrz w celu zobaczenia najprostszych trendów i zależności.

 

Jeśli korzystacie z innych ciekawych wtyczek lub aplikacji wspierających pracę analityka internetowego lub też jest jakaś funkcja, której we wszystkich wymienionych w artykule wtyczkach nie znaleźliście, dajcie znać w komentarzach!

 

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF