Wróć do bloga

5 rzeczy, które powinieneś wiedzieć o Expanded Text Ads w Google AdWords

Marta Kusowska

Reklama tekstowa AdWords, to najprostszy rodzaj komunikacji marketingowej online, który ma już ponad 15 lat. Jest to stabilna i efektowna metoda promocji w Sieci, której skuteczność potwierdzają miliony użytkowników na całym świecie. Kilka miesięcy temu zespół Google postanowił odświeżyć jej wygląd, tak aby zmaksymalizować użyteczność zarówno dla posiadaczy urządzeń mobilnych, jak i reklamodawców.

Expanded Text Ads to kolejna generacja reklam tekstowych dostępnych w Google AdWords. Dzięki nowemu formatowi reklamy będą mogły zawierać aż dwa razy więcej tekstu! Google rozpoczął testy ETA w drugim kwartale 2016. Pod koniec lipca 2016 funkcjonalność ta została wprowadzona również w Polsce i jest dostępna dla wszystkich użytkowników AdWords. Dlaczego format ten zelektryzował świat reklam tekstowych? Poniżej znajdziesz 5 podstawowych informacji, które powinieneś wiedzieć o Expanded Text Ads.

1. Czym są Expanded Text Ads?

Expanded Text Ads , ETA, czy po prostu rozszerzone reklamy tekstowe, to format, który jest 2 razy bardziej obszerny niż obecne, standardowe reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google. ETA zostały stworzone w celu poprawy widoczności przekazu w mobilnych wynikach wyszukiwania, poprzez wydłużenie nagłówka oraz tekstu opisu. Zgodnie z teorią mobile-friendly: to, co sprawdza się na urządzeniach mobilnych, zdaje egzamin również na desktopie. Rozszerzone reklamy tekstowe mogą wyświetlać się na wszystkich urządzeniach, automatycznie personalizując długość linijek tekstu do rozdzielczości ekranu.

2. Dlaczego Google zdecydował się na taką zmianę?

Ekspansja mobile nie nadchodzi – ona już trwa! Smartfony są naszym najlepszym doradcą. Dzięki ich pomocy w szybki sposób uzupełniamy naszą wiedzę, odpowiadamy na pytania: gdzie chcemy iść, co chcemy robić czy co chcemy kupić. Kilka miesięcy temu zespół Google zaczął zastanawiać się jak wyglądałoby narzędzie AdWords, gdyby zostało stworzone w świecie, w którym ponad pół tryliona zapytań rocznie wykonuje się dzięki urządzeniom mobilnym. Pierwszym ruchem w kierunku ujednolicenia wyglądu reklam na urządzeniach różnego typu było zaniechanie „prawej kolumny” w desktopowych wynikach wyszukiwania, które miało miejsce w lutym 2016.

3. O ile większe są Expanded Text Ads?

ETA są niemal 2 razy większe od standardowych reklam tekstowych AdWords. Google udostępnia nam powierzchnię dla 140 znaków, powoli żegnając dotychczasowy schemat 25-35-35. Optymalizacja reklam pod kątem wyświetlaczy smartfonów wprowadza więcej przestrzeni reklamowej (o ponad 47%), dzięki czemu możemy zaprezentować więcej informacji na temat produktów i usług przed kliknięciem. Poniżej najważniejsze różnice pomiędzy formatami:

ETA tabelka

 

4. Jak wyglądają Rozszerzone Reklamy Tekstowe?

Zwiększenie ilości tekstu, upodabnia linki sponsorowane do organicznych wyników wyszukiwania.

eta_3

Wdrożenie rozszerzonych reklam tekstowych nie spędzi specjalistom snu z powiek. Zarówno interfejs online, jak i offline jest bardzo intuicyjny. Panel ETA online:

eta_r

 

Tworzenie Expanded Text Ads w Edytorze Adwords jest możliwe od wersji 11.5.7:

eta_r_e

 

5. Czy poprawi to CTR?

Tak! Według pierwszych raportów Google, zwiększenie ilości tekstu wymiernie przekłada się na intensyfikację widoczności reklamy, a w konsekwencji prowadzi do wzrostu współczynnika CTR nawet o 20% w stosunku do tradycyjnego formatu. W oficjalnym komunikacie Google poinformował, iż od 26 października 2016r. nie będzie możliwe tworzenie i edytowanie standardowych reklam, jednak będą one wyświetlane. Bluerank jako Premier Google Partner, miał okazję testować Expanded Text Ads dla swoich kluczowych klientów tj. Worldbox, Rainbow, czy DOZ.pl.

 

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF