Wróć do bloga

Aktualizacja algorytmu Google – Pingwin 4.0

Redakcja

O tym, czym są algorytmy Google, pisaliśmy na naszym blogu parę dni temu, kiedy zostały zauważone bardzo duże zmiany w pozycjach w wynikach wyszukiwania w przypadku praktycznie wszystkich branż. To, że mieliśmy rację, potwierdziło parę dni temu samo Google, przyznając się do zmian w jednym z algorytmów.

Real Time Pingwin, czyli wielka odpowiedzialność na małych skrzydełkach

„Pingwin jest algorytmem, który eliminuje z wyników wyszukiwania strony posiadające słabe, nienaturalne linki, traktując je jako spam sieciowy. Linki takie pochodziły zwykle z zapleczy niskiej jakości oraz systemów wymiany linków. W efekcie takie strony utraciły swoje pozycje w wynikach wyszukiwania”.

Pingwin

 

Pingwin dorósł do szybkich decyzji
Obecnie wdrażana specyfikacja algorytmu zakłada jego działanie w czasie rzeczywistym. Pingwin na bieżąco będzie monitorował linki, co spowoduje szybsze wyróżnienie się stron z linkami dobrej jakości od tych, które można nazwać spamem sieciowym. Warto jednak zapamiętać, że w przypadku sprawdzania linków w czasie rzeczywistym, możemy szybciej cofnąć karę, za ich słaby profil, oczywiście jeśli zadbamy o poprawę linkowania. Wcześniej, aby cofnąć karę, trzeba było czekać do kolejnej aktualizacji algorytmu, co znacznie utrudniało zdjęcie kary.

Kolejną niespodzianką, jaką przynosi nasz skrzydlaty przyjaciel jest zmiana w systemie kar, które nie będą teraz nakładane na całą domenę, a jedynie na poszczególne strony lub sekcje, do których prowadzą linki uznane jako spam.

Czego należy się spodziewać po dorosłym osobniku w najbliższym czasie?

Google przyznaje się, że aktualizacja jest aktualnie wdrażana, jednak po zmianach w wynikach wyszukiwania na przestrzeni ostatniego miesiąca, można podejrzewać, że jej wdrażanie i testy rozpoczęto dużo wcześniej. Google nie zdradza, kiedy zakończy się wdrażanie algorytmu, wiadomo na razie, że nie będzie on już aktualizowany i stanie się integralną częścią algorytmu. Pozostaje czekanie i baczna obserwacja wahań w wynikach wyszukiwania, które będą nieuniknione.

Co zrobić, gdy Pingwin nas porządnie dziobnął?
W takiej sytuacji należy podjąć próbę usunięcia linków, które mogą powodować to, że algorytm nałożył karę na naszą stronę. Jeśli okazuje się to niemożliwe do zrobienia, należy poprosić Google o zaprzestanie brania ich pod uwagę podczas weryfikowania naszej strony. Aby to zrobić, należy skorzystać z narzędzia służącego do zrzekania się linków. Warto jednak pamiętać, że rozpatrzenie takiej sprawy, może potrwać dłuższy czas.

 

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: ul. ul. Łąkowa 29, 90-554 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF