Wróć do bloga

Allegro Ads – oferty sponsorowane na Allegro.pl

Weronika Węglewska - Winciałowicz

Allegro odwiedzane jest miesięcznie przez około 14 milionów użytkowników, a 7 milionów zainstalowało aplikację mobilną. Nic dziwnego, że reklamodawcy od listopada 2014 roku mają możliwość korzystania z platformy reklamowej Allegro. W tym momencie Allegro Ads to ponad 23 tys. aktywnych kampanii. Czym jest Allegro Ads? Jak tego używać? Co zrobić, żeby działania reklamowe na tej platformie się opłacały?

Allegro Ads to platforma reklamowa serwisu Allegro, która umożliwia wyświetlanie sponsorowanych ofert na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania Allegro oraz na stronach przedmiotu (zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych).

rys. 1

Dzięki Allegro Ads reklamodawcy mają możliwość wyróżnienia swoich ofert i wyświetlania się na zapytania użytkowników, które są adekwatne do oferowanego produktu.

Jak działa Allegro Ads?
Allegro Ads to system aukcyjny. Oznacza to, że podobnie jak w przypadku Google Adwords, sami określamy maksymalną stawkę za kliknięcie, jaką jesteśmy w stanie zapłacić. Reklamodawca płaci tylko za kliknięcie w ofertę sponsorowaną, wyświetlenia reklam są więc bezpłatne.

W przypadku Allegro Ads nie określamy listy słów kluczowych, na które chcemy się wyświetlać. System jest zautomatyzowany, więc dopasowuje słowa kluczowe do naszych produktów. Dlatego bardzo istotne są odpowiednie nazwy ofert. Jest to jeden z najważniejszych elementów optymalizacyjnych. Sprawdzamy, które produkty są popularne i w jaki sposób są wyszukiwane (podpowiedzi w wyszukiwarce allegro). Na tej podstawie budujemy nagłówki ofert. Nagłówek powinien możliwie najdokładniej odpowiadać zapytaniu użytkownika.

rys.2 - Kopia

Jak stworzyć pierwszą kampanię Allegro Ads?
Panel Allegro Ads jest intuicyjny i utworzenie kampanii jest bardzo proste. Należy zalogować się na stronie ads.allegro.pl i kliknąć w przycisk „Dodaj kampanię”. Następnie trzeba przejść przez cały proces tworzenia kampanii.

rys. 4

 

Istotnym elementem jest ustawienie stawek CPC. System zasugeruje stawkę w oparciu o popularność produktów czy liczbę produktów wybraną do promowania. Tym samym kryterium powinniśmy się kierować decydując o miesięcznym budżecie kampanii. Im więcej produktów chcemy promować, tym większy powinien być budżet.

Na dalszym etapie należy wybrać miejsce promowania ofert – można wyświetlać oferty zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i na stronach produktów lub zdecydować się na jedno z tych miejsc.

Ostatnia część tworzenia kampanii to wybór ofert do promowania. Można zrobić to na dwa sposoby:

Manualnie – spośród dostępnych ofert ręcznie wybieramy te, które w ramach danej kampanii mają być emitowane;

Szybkie grupowanie ofert – dodawanie ofert poprzez automatyczne zgrupowanie na podstawie wspólnych cech (cena, nazwa, kategoria itp.). Możemy to zrobić za pomocą dostępnych filtrów. Przy tym typie dodawania ofert nie musimy na bieżąco aktualizować liczby ofert w kampanii. W momencie pojawienia się nowej oferty, która spełnia określone przez nas kryteria, zostanie ona automatycznie dodana do kampanii.

Raporty i czytanie statystyk
W panelu Ads Allegro możemy analizować dane pod względem ich emisji oraz sprzedaży. Dane emisji pokazują liczbę odsłon, kliknięć oraz kosztów, jakie każda z kampanii wygenerowała. Na tym poziomie zobaczymy również CTR każdej z kampanii.
Dane sprzedaży to dodatkowe informacje na temat liczby sprzedanych produktów oraz wartości tych produktów.

Każda kampania może być również analizowana na poziomie ofert i dni. Oznacza to, że dokładnie widzimy, które produkty się sprzedały, a także w którym dniu. Co ciekawe Allegro Ads udostępnia także informację o produktach reklamodawcy, które nie są promowane, ale zostały kupione miedzy innymi dlatego, że użytkownik kliknął w link sponsorowany. Jest to dla nas ważna wskazówka, na temat tego, w którym kierunku rozbudować kampanię.

Czy to ma sens?
Zgodnie z danymi E-commerce Internet Standard, udział Allegro w polskim rynku e-commerce stanowi aż 50%! Miesięcznie Allegro raportuje 210 milionów odwiedzin i 1,75 miliarda wyszukiwań. Jest to ogromny potencjał dla reklamodawców, który zdecydowanie warto wykorzystać.

Allegro Ads chwali się swoimi sukcesami związanymi między innymi z branżą odzieżową:

rys. 5

Nasi specjaliści mogą potwierdzić te dane. Prace z Allegro Ads dla jednego z naszych klientów, również z branży odzieżowej, rozpoczęliśmy w sierpniu. Kampanie rozbudowaliśmy między innymi o dane z Google Analytics – do promowania wybraliśmy te produkty, które cieszyły się największą sprzedażą, a zarazem były bardzo popularne w wyszukiwarce Allegro. Już po miesiącu wartość sprzedaży z samych kampanii wzrosła o 53%. Poprawie uległy również pozostałe wskaźniki, takie jak koszty konwersji czy średnie koszty za kliknięcie.

Co dalej?
Allegro Ads jest stosunkowo młodą platformą reklamową, która w najbliższym czasie będzie rozwijana. Allegro zapowiada, że w najbliższym czasie pojawią się nowe funkcjonalności, które pozwolą w zdecydowanie większym stopniu kontrolować i optymalizować kampanie. Już teraz pojawiło się narzędzie Allegro Ads 4 Brands, czyli rozwiązanie dedykowane dla marek i producentów, którzy nie mają swojego sklepu na Allegro.

Platforma reklamowa Allegro stworzyła kolejną, bardzo ważną przestrzeń reklamową do zagospodarowania dla sklepów internetowych. Kampanie Allegro Ads, które będą prawidłowo zarządzane i optymalizowane, mogą stać się jednym z bardziej rentownych działań marketingowych.

 

Wróć do bloga

Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF