Wróć do bloga

Automatyzacja reklam dla PizzaPortal – sukces smakuje najlepiej!

Dominika Chachuła

Czy da się zrealizować kampanię reklamową online dla kilku tysięcy restauracji tak, by była aktualna, w czasie rzeczywistym i nie wprowadzała klientów w błąd? Tak, kluczem do sukcesu jest automatyzacja reklam! Dodatkowo, rozwiązanie może przynieść gigantyczne oszczędności. Dzięki współpracy z Bluerak, PizzaPortal wydała ponad milion złotych mniej na reklamę i zanotowała rekordowy zwrot z inwestycji na poziomie 2800%. 

PizzaPortal.pl to marka, która jest liderem e-delivery w Polsce. Firma w ciągu 10 lat rozwinęła się tak dynamicznie, że rozpoczęła w tym czasie współpracę z ponad 4000 restauracjami w całym kraju. Chcąc zoptymalizować działania reklamowe dla kilku tysięcy różnych lokali gastronomicznych, PizzaPortal.pl rozpoczęła współpracę z agencją marketingu internetowego Bluerank.

Najważniejszą kwestią, którą podniosła PizzaPortal.pl były działania optymalizacyjne w czasie realizacji kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania. Wyzwaniem dla prowadzenia marketingu w tym obszarze były dynamiczne zmiany – nawet do 200 000 dziennie – na koncie reklamowym. W rezultacie Bluerank i PizzaPortal.pl wypracowali skuteczne narzędzie automatyzujące zmiany.

Podstawowe wyzwanie: zrozumieć restauracje

Dostępność usług w branży gastronomicznej zmienia się często z godziny na godzinę – w zależności od obłożenia restauracji czy dostępności towaru. Nie sposób skutecznie przewidzieć, kiedy klienci zaczną więcej zamawiać, bo wpływ na e-delivery może mieć m.in. pogoda, wydarzenia kulturalne w regionie, a nawet okolicznościowe święta (kto nie słyszał o światowym dniu pizzy?).

Niewątpliwą zaletą PizzaPortal.pl jest zagregowanie wielu różnych restauracji w jednym miejscu. To, co jest mocną stroną marki, było także prawdziwym wyzwaniem w zarządzaniu kampaniami online. Różne godziny pracy, zmiany w menu czy w możliwości dostawy, a także obszar dostawy – to tylko niektóre ze zmiennych, o których trzeba pamiętać przy każdym reklamowanym obiekcie. Rzadkie aktualizowanie informacji mogło spowodować ryzyko, że każdy użytkownik mógł trafić na zamkniętą restaurację i nie dostać żadnych wskazówek, co dalej. W ciągu jednego dnia takich zmian było nawet 200 000.

„Indywidualna specyfika potrzeb Pizzaportal.pl wymagała niestandardowego podejścia. Wspólnie, przy bardzo ścisłej współpracy, przygotowaliśmy system innowacyjny w swoim działaniu i silnie spersonalizowany pod kątem tak dynamicznego środowiska, jakim jest gastronomia online.” – mówi Jacek Tkaczuk, Head of R&D Bluerank

Strategia narzędzia: tylko aktualne informacje

Specjaliści PizzaPortal.pl regularnie optymalizowali kampanie Google Ads, dzięki czemu narzędzie mogło bazować na najnowocześniejszych i przetestowanych rozwiązaniach, a współpraca mogła być skoncentrowana wyłącznie na skutecznych działaniach reklamowych.

PizzaPortal & Bluerank success story

W efekcie powstał system wykorzystujący Google Ads API, który pobierał informacje z niestandardowego feeda i na jego podstawie dokonywał konfiguracji. Feed ten jest bazą wszystkich dostępnych w aplikacji lokali razem z informacją o możliwości dostawy. Dzięki temu nieaktualne reklamy w sieci wyszukiwania nie obciążały budżetu, a także nerwów zamawiającego.

„W tym momencie automatyzacja działań marketingowych przestaje być pieśnią przyszłości, a staje się obowiązkiem firm, które potrzebują dalej skalować swoje działania marketingowe. W naszym przypadku efekty biznesowe widać gołym okiem – zrealizowaliśmy dokładnie tę samą liczbę konwersji oszczędzając rok do roku 1 200 000 zł. To realny wzrost rentowności działań, który doceniono w konkursie European Search Awards, wyróżniając nas aż w trzech kategoriach.” – komentuje Tomasz Michalski, Head of Performance Marketing Pizza Portal

Automatyzacja na 2800% ROI

Oprócz zmian z zakresu User Experience nacisk w czasie prac został położony na oszczędzanie czasu specjalistów i jak najmniejszym obciążeniu budżetu. Dokładnie zaplanowane działania – ujednolicenie struktury kampani, stworzenie dedykowanego thesaurusa oraz zunifikowanie procesu tworzenia reklam – generowały dużo pracy na początkowym etapie, a z czasem prowadziły do szybkiego zwrotu z inwestycji.

W porównaniu do 2018, działania reklamowe z narzędziem do automatyzacji dały w efekcie:

  • -40% kosztu konwersji
  • -27% CPC
  • 40 godzin zaoszczędzonego czasu specjalistów w miesiącu
  • 2800% ROI (planowana liczba konwersji została zrealizowana za 1 200 000 zł mniej niż zakładano na początku)

Pomysł i projekt zyskał nominację w konkursie European Search Awards w aż trzech kategoriach. Wyniki konkursu poznamy 3 września 2020 roku.

Bluerank&PizzaPortal success story rys.2

 

Wróć do bloga

Tags: , ,
Dziękujemy za wysłanie wiadomości.

Skontaktuj się z nami

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak podanie numeru telefonu i adresu e-mail jest niezbędne do udzielenia odpowiedzi. Przysługuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich poprawiania. Dane będą wykorzystane w celu udzielenia odpowiedzi, a w przypadku wyrażenia zgody również w celu marketingowym.


Kto jest administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Bluerank sp. z o.o., kliknij i dowiedz się więcej m.in. po co nam Twoje dane i jakie masz prawa..

Nasze akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy 100 000 zł, NIP 727-272-57-03.

Jak możesz się z nami skontaktować?
listownie: al. Piłsudskiego 87, 92-332 Łódź,
e-mailem na adres: kontakt@bluerank.pl

Jakie masz prawa?

  1. dostępu do Twoich danych,
  2. ich poprawiania,
  3. żądania ich usunięcia,
  4. ograniczenia przetwarzania,
  5. przenoszenia Twoich danych.

Co zrobić gdy uważasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z wymogami prawnymi?
Możesz wnieść skargę do organu nadzorczego. W Polsce jest to Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych http://www.giodo.gov.pl/

Po co nam Twoje dane, czyli w jakim celu je przetwarzanym?

  1. w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanie oferty Bluerank
  2. w celu korespondencji związanej ze złożonym zapytaniem
  3. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Bluerank sp. z o.o. oraz innych wydarzeń organizowanych przez Bluerank sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na Twój adres e-mail lub numer telefonu,
  4. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o.

Czy musisz podawać nam swoje dane?
Jest to dobrowolne. Bez ich podania nie będziemy mogli jednak skontaktować się z Tobą w celu udzielenia Ci odpowiedzi i nie będziemy mogli przesłać Ci oferty

Na jakiej podstawie prawnej przetwarzamy Twoje dane?

  1. Art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli tego rozporządzenia.
  2. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikatów marketingowych również na Twój adres e-mail i numer telefonu, to podstawą prawną będzie także art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 ustawy Prawo telekomunikacyjne.

Komu przekażemy Twoje dane?

  1. Dostawcom usług związanych z przygotowaniem oferty
  2. Kurierom oraz poczcie.
  3. Operatorom płatności dostępnych na naszej stronie.
  4. Podmiotom zajmującym się hostingiem (przechowywaniem) portalu stronie internetowej bluerank.pl oraz danych osobowych dla nas.
  5. na podstawie Twojej dodatkowej zgody, przekażemy Twoje dane do naszego Partnera – Prowly.com sp. z o.o. w celu marketingowym polegającym na przesyłaniu ofert usług świadczonych przez Prowly.com sp. z o.o. - za pomocą wiadomości wysyłanych na mój adres e-mail lub numer telefonu. Wówczas administratorem Twoich danych będzie Prowly.com sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, przy ul. Antoniego Józefa Madalińskiego 71 lok. 1, 02-549 Warszawa, (KRS: 0000462787), której akta prowadzi Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy KRS, kapitał zakładowy: 15 500 zł, NIP: 5213649218

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane?
Przez czas:

  1. przygotowywania odpowiedzi na zapytanie ofertowe oraz czas niezbędny do przedawnienia roszczeń związanych z przygotowaniem oferty;
  2. prowadzenia działań marketingowych przez nas albo do czasu odwołania zgody na wysyłanie wiadomości na Twój adres e-mail oraz numer telefonu. Odwołanie przez Ciebie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Czy Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy?
Tak.

Do jakich państw?
Do Stanów Zjednoczonych. Masz prawo otrzymania kopii Twoich danych, które zostaną tam przekazane.
Na jakiej podstawie przekażemy dane?
Decyzji Wykonawczej Komisji Europejskiej z dnia 12.07.2016 r. wprowadzającej Tarczę Prywatności (tzw. Privacy Shield). Dane będą przekazywane tylko do podmiotów certyfikowanych w ramach tej decyzji.

Zwiń

 

Interesuje Cię nasza oferta?
Daj znać, czego potrzebujesz.
WYPEŁNIJ BRIEF