en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

4 najskuteczniejsze formaty reklam w remarketingu dynamicznym

Remarketing w AdWords to jedno z tych narzędzi, które szczególnie efektywnie pozwalają docierać do użytkowników – naszych potencjalnych klientów. Ta forma reklamy może przybierać różne formy – do wykorzystania są reklamy tekstowe i graficzne (statyczne), a także tzw. reklamy angażujące (np. Lightbox). Doświadczeni marketerzy dodatkowo korzystają także z bardziej zaawansowanej opcji promocji swoich produktów i usług w Internecie – z remarketingu dynamicznego. Dzięki niemu nie tylko powracają z komunikatem reklamowym do ściśle określonych odbiorców, którzy wcześniej odwiedzili stronę www, ale przede wszystkim są w stanie zaprezentować im ponownie konkretne produkty, które oglądali w ich sklepie internetowym.

Często jednak wątpliwości budzi kwestia wyboru kreacji dla takiej kampanii. Jak wybrać odpowiedni format reklamy w remarketingu dynamicznym i na jaki układ treści się zdecydować? W poniżym artykule przedstawiam wyniki analizy kampanii remarketingu dynamicznego, dotyczącej produktów z branży dziecięcej. Mam nadzieję że jego lektura pozwoli odpowiedzieć na te pytania i ułatwi podjęcie decyzji w trakcie konfiguracji takich kampanii.

Dostępne formaty reklam dynamicznych
Google AdWords oferuje wiele dostępnych układów reklamowych. Nic dziwnego zatem, że trudno zdecydować się na odpowiedni format reklamy, szczególnie, jeśli dopiero zaczyna się przygodę z remarketingiem dynamicznym. Układy graficzne i tekstowe można wybrać korzystając z zasobów, które oferuje „galeria reklam”. 

1

Mamy możliwość wyboru reklamy graficznej spośród 14 dostępnych układów – Album, Wstążka, Po jednym slajdzie, Pudełko cieni, Wiele miniatur, Strzałka, Potrójny obraz 3, Potrójny obraz 4, Podwójna karuzela obrazów 1, Minimalne – różne rozmiary, Minimalne – jednolite rozmiary, Flip down 2, W dół I, Koń mechaniczny).

 

2

 

Google umożliwia samodzielny wybór formatów, można również skorzystać z automatycznego doboru, który proponuje AdWords. W takim wypadku system wybiera najskuteczniejszy układ, w zależności od tego, gdzie i komu wyświetlają się reklamy. Mamy również możliwość utworzenia własnego układu za pomocą Google Web Designer. Jest to jednak opcja dla bardziej zaawansowanych użytkowników.

Skuteczne reklamy w remarketingu dynamicznym
Jak wybrać skuteczne reklamy w remarketingu dynamicznym? Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa. Liczba udostępnianych przez AdWords możliwości jest bardzo duża. W tym przypadku analizie poddana została kampania dynamiczna dla branży artykułów dziecięcych. Analiza ta przyniosła wiele cennych wniosków na temat reklam i układów reklam, a tym samym pozwoliła określić, które z nich charakteryzują się wyższą skutecznością. Poniżej prezentuję 4 formaty reklam, które według mojej oceny są najbardziej efektywne, a w rezultacie w największym stopniu przyczyniają się do dokonania konwersji w e-sklepie.

3

 

#Flip down
Układ, w którym widoczne trzy obrazy produktu wyświetlają się użytkownikowi kolejno „jeden po drugim”. W niektórych formatach tj. 970×90, 720×90 dostępne są tylko 2 produkty, a w formatach 320×100, 320×50, 468×60 może wyświetlić się jedynie jeden produkt. Pod każdym obrazem dostępny jest opis produktu oraz jedno call to action. Dostępne są też strzałki przewijania, po ich najechaniu wyświetlają się kolejne produkty. Każdy z nich zostaje podkreślony po najechaniu kursorem.

4

 

#Potrójny obraz 3
W tym układzie również wyświetlają się 3 produkty, jednak są one widoczne jednocześnie, od samego początku. Dla formatu 320×100 dostępne są aż 4 produkty, a w formacie 320×50 są to 2 produkty.

Na banerze dostępne są trzy grafiki produktów z informacją o produkcie oraz z call to action pod każdym wyświetlonym obrazem. Układ nie posiada intro, a użytkownikowi od samego początku wyświetlają się dostępne produkty. Po najechaniu kursorem na obraz, zostaje on podkreślony i powiększony.

 

5

 

#Koń mechaniczny
Układ ten poprzedzony jest pojawieniem się nagłówka – najczęściej jest to domena witryny lub marka. Następnie użytkownikowi wyświetla się obraz produktu z ceną, call to action i opisem. Opis znika i pojawia się ponownie, po najechaniu kursorem na call to action.

#Tekstowa reklama graficzna
Wśród najczęściej konwertujących reklam w remarketingu dynamicznym znajduje się tekstowa reklama graficzna. Składa się ona z nagłówka, ceny, opcjonalnego komunikatu promocyjnego, niewielkiego obrazu graficznego oraz niebieskiego przycisku ze strzałką. Po najechaniu kursorem na strzałkę cała reklama zostaje podkreślona. Po jej naciśnięciu użytkownik przechodzi na stronę konkretnego produktu.

Obok skutecznych / konwertujących reklam graficznych pojawiają się także tekstowe reklamy graficzne, które pomimo swojej nazwy, zawierają element graficzny.

Na pierwszy rzut oka, tekstowa reklama graficzna nie wydaje się zbyt atrakcyjna –zawiera niewielką grafikę przez co całość wygląda dość „surowo”. Tymczasem jest ona jedną z najskuteczniejszych reklam dynamicznych i jeżeli tylko umiejętnie przygotujemy strategię naszej kampanii, zwykle prowadzi ona do konwersji o niskim koszcie. Niezwykle istotnie jest w tym przypadku dodanie opcjonalnego komunikatu promocyjnego, np. „Zobacz promocje”, „Sprawdź promocje”. Należy pamiętać, że maksymalna liczba znaków dla komunikatu to 200.

6

O czym należy pamiętać przy tworzeniu kreacji dynamicznych?
Wszystkie reklamy w remarketingu dynamicznym muszą zawierać: nagłówek, logo, przycisk call to action i oczywiście połączenie z odpowiednim identyfikatorem konta Google Merchant Center.

Zachęcam do testowania różnorodnej kolorystyki oraz różnych wariantów call to action dla przycisku na grafice. Temat kolorystyki wydaje się banalny, warto jednak poświęcić mu trochę czasu. Google udostępnia wiele możliwości do wyboru, możemy określić kolor tekstu przycisku, kolor przycisku, kolor po umieszczeniu kursora myszki, kolor tła, obramowania, kolor nagłówka itp. Aby zachować spójność, warto pamiętać o dostosowaniu kolorystyki do strony serwisu, szczególnie w przypadku reklam graficznych. Nie zapominajmy też o odpowiednio dobranym, zachęcającym do podjęcia akcji przyciskiem z CTA.

Jeśli jest taka możliwość, warto do reklamy dodać cenę reklamowanego produktu. Niektóre formaty umożliwiają włączenie takiej opcji. Musimy jednak dokładnie rozważyć czy chcemy prezentować cenę produktu. Może mieć na to wpływ choćby poziom cen w reklamowanym przez nas serwisie. Zachęcam do wypróbowania obu możliwości. Analiza reklam dynamicznych w branży artykułów dziecięcych pokazuje, że kliknięcie w reklamę, w której użytkownik widział cenę produktu częściej kończy się konwersją.
Dobrze jest także przejrzeć kolejne formaty poszczególnych układów i sprawdzić czy wszystkie produkty są widoczne w całości. Jeśli nie, lepiej wykluczyć konkretne formaty z kampanii, co uniemożliwi nieprawidłowe wyświetlanie się reklam. Jak to zrobić? Wystarczy kliknąć w przycisk „Wybierz rozmiary reklam”, a następnie zaznaczyć formaty, których nie chcemy wyświetlać.

7

Zachęcam również do wypróbowania dynamicznej reklamy elastycznej (wersja beta). Opcja ta umożliwia wyświetlanie produktów z wykorzystaniem 8 nowych, niedostępnych dotąd układów. Możemy wybrać reklamy tekstowe, natywne, graficzne. Niektóre z dostępnych formatów zawierają możliwość dodania ceny, opcjonalnie możemy dodać tekst promocyjny oraz call to action. Jak utworzyć dynamiczne reklamy elastyczne (wersja beta) możecie przeczytać w pomocy Google.

A jakie Wy macie doświadczenia z wykorzystaniem poszczególnych reklam dynamicznych AdWords w Waszych branżach? Podzielcie się w komentarzach.

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: