en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

4 wtyczki SEO dla początkujących blogerów, które pomogą w promocji strony

Rozpoczynając swoją przygodę z prowadzeniem bloga, warto poświęcić czas i zapoznać się z podstawami marketingu internetowego, a w szczególności SEO. Nie trzeba zostać specjalistą w tej dziedzinie i znać wszystkie usprawnienia. Wystarczy znajomość bezpłatnych i prostych narzędzi oraz podstawowych wytycznych przy pisaniu treści. Jeśli chcecie sprawdzić jakość wpisu, wydajność serwera czy też ułatwić wyszukiwarkom indeksowanie bloga, polecam skorzystać z poniższych wtyczek.

 

1

Yoast SEO

Dodając nowy wpis, warto zwrócić uwagę na takie elementy jak meta opisy, nagłówki H1, strukturę adresów URL oraz meta tytuły. Przydatną w tej kwestii wtyczką dostępną dla użytkowników WordPress’a będzie na pewno Yoast SEO. Jest to jedna z najbardziej użytecznych obecnie na rynku wtyczek, oferująca rozbudowaną, bezpłatną wersję. Yoast posiada bardzo intuicyjny panel zarządzania z powiadomieniami dotyczącymi optymalizacji każdej ze stron. Mamy możliwość w prosty sposób dodać słowa kluczowe, na które Yoast będzie zwracał nam uwagę przy tworzeniu tytułów i opisów, by na pewno zostały zamieszczone na blogu oraz oblicza współczynniki, które mówią o nasyceniu danych elementów słowami kluczowymi. Ciekawą funkcją jest umieszczone na dole strony „Analysis”, które informuje nas za pomocą kolorów i opisów o optymalizacji wpisu. Zwraca uwagę na takie elementy jak np. długość artykułu (minimalna zalecana 300 słów), atrybut ALT w zamieszczanych obrazkach, umieszczanie odnośników, długość meta tytułów i meta opisów. W zakładce „Społeczności” możemy wybrać alternatywne tytuły i opisy wyświetlane dla Facebooka i Twittera (widoczne na poniższym screenie).

2

 

Kolejnym bardzo użytecznym elementem jest dostęp zaawansowany – w ramach którego umożliwiamy indeksację danej podstrony robotom wyszukiwarek, pozwalamy podążać za odnośnikami zamieszczonymi na danej podstronie, jak również możemy zaimplementować link kanoniczny do innej podstrony (np. w celu uniknięcia duplikacji treści – więcej na temat duplikacji treści w artykule Mateusz Rzeteckiego).

Opcje zaawansowane w Yoast SEO

3

Po dodaniu nowego wpisu, dzięki wtyczce widzimy jego ocenę SEO oraz Readability. Ocena SEO opiera się na podstawie wdrożenia wcześniejszych zaleceń odnośnie długości tekstu, tytułu i opisu oraz wykorzystaniu wcześniej określonych słów kluczowych. Readability to inaczej stopień trudności, jaki prezentuje wpis dla zwykłego użytkownika. Im trudniejszy tekst wg. narzędzia, tym większa szansa, że czytelnicy mogą być zniechęceni i nie wrócą do bloga. Analizowana jest np. długość fraz, rozłożenie akapitów (czy łatwo jest „biegać” po nich wzrokiem) , czcionka czy też trudność sformułowań.

4

5

All in One SEO Pack
Konkurencyjną wtyczką obsługującą SEO tworzonego bloga jest All in One SEO Pack. W ustawieniach mamy równie mocno rozbudowane menu, dzięki któremu z łatwością możemy zarządzać większością znaczących elementów, takimi jak: linki kanoniczne, oznaczenia http://schema.org/, wykorzystanie noindex i nofollow, użycie na blogu podanych wcześniej słów kluczowych, tytuły podstron, opisy kategorii bloga, itp. Istnieje również opcja formatowania tytułu strony z kodem 404.

Screen przedstawia ustawienia dotyczące indeksowania przez roboty.

6

Ponadto daje on dostęp do szybkiego podglądu wydajności naszego serwera, gdzie możemy np. zwiększyć limit pamięci PHP, sprawdzić status systemu czy to, jakie wersje wtyczek są zainstalowane. Mamy możliwość zmiany meta title oraz meta description z poziomu panelu wszystkich zamieszczanych wpisów, dzięki czemu możemy uniknąć powtórzeń fraz kluczowych.

Screen przedstawia fragment strony z wpisami po zainstalowaniu wtyczki.

7

8

 

Google XML Sitemaps
Kolejną użyteczną i dobrze dopracowaną wtyczką jest Google XML Sitemaps. Generuje ona specjalną mapę strony, która ułatwi wszystkim wyszukiwarkom indeksowanie bloga, co za tym idzie, zwiększy szansę na nowe pozycje. Trzeba jednak pamiętać, że nie powinno się używać jej wraz z wtyczkami SEO, ponieważ one też tworzą własne mapy, chyba że we wtyczce SEO wyłączymy opcję utworzenia mapy strony. Można m.in. wybrać w niej czy powiadamiać wyszukiwarki o aktualizacjach bloga, zwiększyć pamięć przeznaczoną na sitemap, czy też wybrać opcję dodawania adresu mapy do kodu html strony.

Screen ustawień podstawowych wtyczki.

9

Dodatkowo posiada kilka rozszerzonych funkcji, jak ustawianie priorytetów naszej mapy czy też częstotliwość z jaką jej elementy będą odświeżane (widoczne na poniższym screenie).

10

 

11

Schema
Ostatnim na liście (ale wcale nie gorszym) pluginem jest Schema. Współpracuje ona z WordPressem od wersji 3.0 oraz z wcześniej poznaną wtyczką Yoast SEO. Jest to szybki i lekki (pod względem obciążenia naszej strony) dodatek, który ma za zadanie dodawać znaczniki http://schema.org/, aby wyszukiwarki lepiej zrozumiały dane strukturalne naszej strony, a co za tym idzie poprawia wygląd prezentowanych wyników wyszukiwania.

Poniżej wygląd ustawień Knowledge Graph we wtyczce.

12

Wtyczka współpracuje z Google Knowledge Graph – dzięki niej można wyświetlać logo bloga, numery kontaktowe oraz linki do profili społecznościowych w wynikach wyszukiwania, co może znacząco wpłynąć na wygląd i profesjonalizm strony.

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: