en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

8 nowych funkcji w AdWords, których będziesz używać w 2017 roku

2016 rok przyniósł sporo rozwiązań w AdWords i kilka całkiem nowych użytecznych funkcji w edytorze. Patrząc na tempo, jakie narzuca Google, rok 2017 będzie jeszcze bogatszy w nowości produktowe i dodatkowe opcje usprawniające pracę. Część nowych rozwiązań jest jeszcze w fazie testowej, część już niedługo wyprze na stałe stare funkcje. Z czego będziemy musieli i z czego warto będzie korzystać w 2017 roku w AdWords?

Zmiany będą dotyczyć wielu obszarów, rozpoczynając od reklam tekstowych, a kończąc na generalnym wyglądzie panelu AdWords. Do historii odchodzą reklamy tekstowe w sieci reklamowej, niedługo nie będzie też można dodawać ani edytować reklam tekstowych starego typu w sieci wyszukiwania.

W końcówce zeszłego roku pojawiły się także nowe rozszerzenia, które warto na stałe wprowadzić do struktury kampanii: rozszerzenia cenrozszerzenia wiadomości. Z punktu widzenia optymalizacji konta, interesującymi opcjami są grupy kampanii oraz wersje robocze, które zastąpiły eksperymenty kampanii. Nowością ze stycznia bieżącego roku – może niezbyt spektakularną, ale z pewnością użyteczną – są listy wykluczeń, które możemy dodawać z poziomu konta menadżera. Warto też wspomnieć o największej i chyba najbardziej oczekiwanej zmianie, która dopiero ma nastąpić w tym roku, czyli o nowym interfejsie AdWords.

 

1. Reklamy Elastyczne

Od 31 stycznia w AdWords nie będzie można dodawać ani edytować standardowych reklam tekstowych w sieci reklamowej. Na ich miejsce Google wprowadził reklamy elastyczne, które dają o wiele więcej możliwości niż zwykłe reklamy tekstowe. System sam dopasowuje format reklamy do miejsca dostępnego na stronie wyświetlania. Jedyne co musimy zrobić to udostępnić odpowiednie zasoby: tekst reklamy, nagłówki, adres url, nazwę firmy, grafikę i logo.

reklama-elastyczna-bluerank-rys-1

Warto pamiętać, że w przypadku braku gotowych kreacji graficznych możemy skorzystać z kreatora dostępnego w AdWords . Reklama elastyczna może przybierać różne formaty: od reklamy tekstowej do reklamy banerowej.

bluerank-elastyczna-rys2
Zalety:

  • Połączenie reklamy tekstowej i banerowej;
  • Samodzielne dostosowywanie się do rozmiaru na stronie;
  • Dopasowywanie się do wyglądu witryny wydawcy – może to też być odbierane jako wada (reklama bardziej wtapia się w otoczenie), jednak nasze analizy potwierdzają większą skuteczność reklam elastycznych;
  • Atrakcyjny wygląd – za pomocą tekstu i banerów można skonstruować naprawdę atrakcyjne i ciekawe formaty;
  • W wielu przypadkach klient nie musi przygotowywać specjalnych grafik. Taką reklamę specjalista AdWords może przygotować sam, bez angażowania klienta czy grafika.

 

2. Rozszerzone Reklamy Tekstowe

Termin wyłączenia standardowych reklam tekstowych w sieci wyszukiwania Google przesunął z 2016 roku na 31 stycznia 2017. Z początkiem lutego nie będziemy mogli już dodawać ani edytować krótkich reklam tekstowych. W zamian dostaliśmy rozszerzone reklamy z większą ilością znaków i nową konstrukcją (2 nagłówki).

rozszerzona-reklama-tekstowa-bluerank-rys-3
Więcej o Rozszerzonych Reklamach Tekstowych pisaliśmy tutaj.

 

3. Rozszerzenia Wiadomości

Wprowadzone niedawno Rozszerzenia Wiadomości to kolejna opcja (po rozszerzeniach połączeń) angażująca użytkowników mobile. Umożliwia ona kontakt z reklamodawcą poprzez wiadomość sms. Nowa funkcja wpisuje się w strategię wzmacniania potencjału wyszukiwarki mobilnej i analizowania wartości konwersji na różnych urządzeniach. Użytkownik, któremu wyświetliła się nasza reklama na telefonie, może przejść na jej stronę, lub wybrać opcję „Kliknij, aby wysłać sms”.

rozszerzenie-wiadomosci-mitsubishi-rys-4

Podobnie jak przy rozszerzeniach połączeń – płacisz tylko raz za kliknięcie w reklamę lub w rozszerzenie. Po wybraniu opcji wysłania sms pojawia nam się ekran wiadomości sms przygotowanej przez reklamodawcę z jego numerem telefonu. Wszystkie dane wprowadzamy w panelu. Skuteczność sprawdzamy w zakładce Rozszerzenia reklam i wybieramy segment rodzaj kliknięcia, następnie patrzymy, ile było kliknięć w „Kliknij, aby wysłać wiadomość”. Na obecną chwilę nie można mierzyć liczby faktycznie wysłanych wiadomości ani wliczać ich w konwersje.

Zalety:

  • Kolejna funkcja angażująca użytkowników mobile i skracająca ścieżkę zakupową;
  • Dodatkowa możliwość komunikacji z klientami.

 

4. Rozszerzenia Cen

Rozszerzenia cen pozwalają dodatkowo pod reklamą na urządzeniu mobilnym wyświetlić ceny produktów, marek, kategorii czy usług.

rozszerzenia-cen-mobile-rys-6

Może to być konkretna kwota, lub poprzedzona kwalifikatorem ceny „od” lub „do”. Konfiguracja rozszerzenia jest bardzo prosta – na tą chwilę możemy ją dodać tylko przez panel online, w edytorze nie ma jeszcze takiej opcji.

rozszerzenie-cen-rys-5
Linki płatne są coraz bardziej dostosowywane do użytkowników urządzeń mobilnych. Umiejętne stosowanie rozszerzeń zwiększa naszą widoczność w wyszukiwarce mobile.

Zalety:

  • Kolejna możliwość zwrócenia na siebie uwagi użytkowników mobile;
  • Rozszerzenia cen zajmują sporo miejsca pod reklamą, co zwiększa naszą powierzchnię reklamową;
  • Dotarcie z większą ilością informacji do użytkowników mobile.

 

5. Wersje robocze

Wersje robocze Google wprowadził na miejsce eksperymentów i w związku z tą zmianą zyskaliśmy tak naprawdę dwie nowe funkcje. Mamy teraz narzędzie do tworzenia wersji roboczych, które potem możemy zastosować w kampanii lub najpierw przetestować jako eksperyment i zastosować po wstępnym sprawdzeniu. Wersje robocze są dostępne w prawym górnym rogu z poziomu danej kampanii.

wersje-robocze-kampanii-rys-7

Jest to bardzo użyteczna opcja, jeśli chodzi o testowanie różnych strategii i rozwiązań – tych, które my proponujemy klientowi i tych, przy których upiera się sam klient. Myślę, że wersję roboczą, a następnie eksperyment, warto stosować nie tylko wtedy, kiedy jesteśmy sceptycznie nastawieni do zmian, które musimy wdrożyć czy niepewni końcowego rezultatu, ale praktycznie zawsze, gdy wprowadzamy jakieś duże zmiany na konto.

tworzenie-wersji-roboczej-rys-8

Regularne stosowanie tej funkcji jako etapu przejściowego dla wdrażanych strategii pozwoli nam uniknąć drastycznego spadku statystyk konta, gdyby poszło coś nie tak.

Zalety:

  • Możliwość przejścia z wersji roboczej na eksperyment;
  • Przejściowe wdrażanie nowej strategii na konto;
  • Testowanie tego, jak wdrażane zmiany wpłyną na statystyki konta AdWords.

 

6. Lista wykluczeń dla konta MCK

Ta dodatkowa funkcjonalność AdWords sprawi, że zarządzanie wieloma kontami stanie się dla managerów jeszcze łatwiejsze. Listy wykluczeń możemy teraz dodać na poziomie MCK i wszystkie nasze konta mogą nimi dysponować. Ułatwi to dodawanie uniwersalnych wykluczeń do kont o podobnym profilu / branży.

listy-wykluczen-rys-9

Zalety:

  • Przechowywanie list w jednym miejscu (na jednym koncie MCK);
  • Edytowanie list tylko w jednym miejscu;
  • Udostępnianie list wszystkim kampaniom ze wszystkich kont pod naszym MCK;
  • Większa automatyzacja pracy i wymiany wiedzy między kontami;
  • Wszyscy managerowie z danej agencji mogą łatwo korzystać z list innych managerów.

 

7. Grupy Kampanii

Z punktu widzenia analityki AdWords Grupy Kampanii to ciekawa funkcja przyśpieszająca pracę i monitorowanie efektów. Z kilku kampanii o podobnym profilu czy założeniach możemy stworzyć grupę, której nadajemy cele do realizacji np. zakładaną ilość konwersji, potencjalny koszt, który chcemy by wygenerowały czy średnie CPC. Wystarczy rzut okiem i wiemy, czy potrzebna jest dodatkowa optymalizacja. Można podzielić kampanie ze względu na strategię, zakres działań czy źródło ruchu.

Zalety: 

  • Pomaga usystematyzować cele na koncie;
  • Łatwa analiza danych i interesujących nas celów;
  • Możliwość pogrupowania kampanii w odpowiednie grupy pod kątem założeń i celów do realizacji.

 

8. Nowy interfejs AdWords

2017 rok ma przynieść najbardziej oczekiwaną zmianę, czyli nowy interfejs panelu AdWords. Zagraniczni komentatorzy zapewniają, że nowy panel ma być proanalityczny, a optymalizacja kampanii będzie o wiele prostsza i dopasowana do biznesowych potrzeb, cały interfejs ma być bardziej intuicyjny i wizualnie dopracowany. Możemy liczyć na większą dostępność danych i bardziej spektakularne graficzne ich przedstawienie. Na screenach przedstawionych przez Larry’ego Kim’a widzimy, że zmiany dotkną także nawigacji oraz grupowania powiązanych ze sobą elementów, takich jak reklamy i rozszerzenia reklam. Ma się też zmienić zakładka Wymiary, a pewne jej funkcjonalności mają być dostępne od razu z poziomu kampanii czy grupy reklam. Ewoluować ma też opcja dodawania kampanii. Nie możemy się już doczekać!

_

Malwina Szporak

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: