en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

AdWords inaczej

Google eksperymentuje z nowym układem reklam tekstowych prezentowanych obecnie wśród wyników wyszukiwania na górze i po prawej stronie. Być może już niedługo linki sponsorowane podzielone będą na dwie wyraźnie oznaczone grupy – część wyświetlana będzie przed naturalnymi wynikami, część natomiast pod nimi.

Taki layout będzie mieć zapewne ogromny wpływ na konkurencyjność linków, ponieważ bardziej niż obecnie rozróżnia je na te o wiele lepiej wyeksponowane i te znacznie gorzej widoczne – na samym dole strony. Założenia takich zmian nie są jeszcze do końca jasne, ale przypuszcza się, że Google będzie 'faworyzował' te odnośniki, które bardziej pasują do zapytania użytkownika – i te będą na początku. Wolne miejsce po prawej stronie ekranu będzie być może wykorzystane na wprowadzenie opcji 'zoom', dzięki której – podobnie jak na ask.com – będzie można skorzystać z szybkiego podglądu danej strony w postaci miniaturowego screena.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: