en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

AIDS search engine protection

To nazwa nietypowej kampanii społecznej przeciw AIDS, prowadzonej na stronach wyszukiwarki Netsprint.pl. Jej oryginalny charakter dowodzi, że search engine marketing może przyjmować różne postacie i z pewnością nie jest skazany na zapomnienie, ani na to, że reklamy w wyszukiwarkach opatrzą się internautom. Zawsze można bowiem wdrożyć coś nowego.

Kampania oparta została na oryginalnym pomyśle polegającym na 'zabezpieczeniu' wszystkich stron o tematyce erotycznej. Opieka polegała na tym, że po wpisaniu w wyszukiwarce słowa kluczowego takiego jak 'sex', 'anal', 'oral', 'porno' oraz 'fuck', w wynikach wyszukiwania znalezione słowa zostały opakowane małymi prezerwatywami. NetSprint 'zabezpieczył' w ten sposób 8 mln stron internetowych zawierających w/w słowa, nie wpływając jednak w żaden sposób na ich treść. Obok listy wyników wyszukiwania pojawiał się za każdym razem także button Krajowego Centrum ds. AIDS.

Pomysł prosty, ale genialny! Genialny w sposobie dotarcia do głównej grupy docelowej (bo osoby przeszukujące Internet po takich frazach kluczowych oceniono jako te, które objęte są największym ryzykiem zachorowania na AIDS). Genialny w sposobie realizacji – bo nie każdą wyszukiwarkę 'na to stać'. Genialny wreszcie dla rozwoju i budowy wizerunku samej branży SEM, gdzie nie powiedziano jeszcze ostatniego słowa.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: