en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Analityka webowa coraz popularniejsza

Econsultacy opublikowało raport „Measurement, Analytics and Optimization – Market overview (April 2010)„.

Raport przedstawia sytuację na rynku w Wielkiej Brytanii. Wynika z niego, że…
  • mimo ogólnoświatowego kryzysu rynek Web Analytics w rozwija się dobrze (w ubiegłym roku wzrósł o 9%);
  • zwiększyły się wydatki na obsługę analityki internetowej wewnątrz firmy;
  • przedsiębiorstwa deklarują dalszy – 5% wzrost wydatków na rozwój analityki webowej w ciągu następnego roku;

Szczególnie interesująca jest prognoza firmy badawczej Forrester, która ocenia wzrost rynku analityki internetowej w Stanach Zjednoczonych z 431 mln w 2009 r. do 953 mln dolarów w roku 2014. Autorzy raportu podkreślają, że coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, iż warto inwestować w analitykę webową.
W raporcie znajdziemy również dane dotyczące korzystania z Google Analytics. Wśród badanych firm odnotowano wzrost udziału przedsiębiorstw wykorzystujących to narzędzie – z 66% w 2008 r. do 80% w 2009 r. Jednocześnie okazuje się, że tylko 61% firm uważa, że ich instalacja Google Analytics została poprawnie skonfigurowana.
Poniżej prezentujemy fragment raportu z wybranymi danymi statystycznymi, odnośnie stosowania GA i innych narzędzi analitycznych…


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: