en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Biznes 2.0

Web usability, pozycjonowanie i reklama w wyszukiwarkach cieszą się obecnie największym zainteresowaniem wśród przedstawicieli biznesu i marketerów, którzy – mówiąc kolokwialnie – chcą z Internetu wycisnąć jak najwięcej. Podczas konferencji @rewolucja biznesu 2.0 przedstawiciele Netsprinta oraz m.in. firmy Bluerank przytoczyli dane statystyczne i przykłady tego, jak duże są obecnie szanse precyzyjnego dotarcia do klienta poprzez wykorzystanie możliwości stwarzanych przez wyszukiwarki internetowe oraz systemy reklamy kontekstowej.

Według Forrester Research, 93% internautów poszukując nowych informacji w Sieci sięga do wyszukiwarki. 74% użytkowników Internetu odkrywa interesujące ich serwisy właśnie przez wyszukiwarki. 55% wszystkich transakcji online zaczyna się również od wyszukiwarek (dane NPD Group). Daje to oczywiste podstawy do tego, aby rozwijać swój biznes korzystając z potencjału SEO / SEM, zwłaszcza w tych przypadkach, kiedy nie zależy nam na kampanii stricte zasięgowej.

Wysoką skuteczność reklamy wyszukiwaczej w Internecie podkreślano także podczas VII Kongresu E-Marketingu, organizowanego pod koniec ubiegłego miesiąca przez ECU Marketing oraz w trakcie poprzedzających go dwudniowych warsztatów „Skuteczna e-reklama 2006 – 2007”. Mówili o tym m.in. Michał Kaczorowski z Wakacje.pl i Maciej Gałecki (jeden z autorów bluerank.blogspot.com), który na prośbę Olgierda Cygana z Digital One (Euro RSCG Group) zaprezentował interesujące case study kampanii linków sponsorowanych i optymalizacji serwisu Nie dla depresji, należącego do firmy farmaceutycznej Wyeth. Marketing w wyszukiwarkach oraz działania optymalizacyjne i zwiększające popularność tej witryny w Sieci przyniosły w tym przypadku nadzwyczaj zadowalające efekty – m.in. ponad 32 tys. nowych użytkowników serwisu w niecałe 4 miesiące i średni koszt pozyskania internauty (potencjalnego klienta Wyeth Polska) na poziomie zaledwie 12 groszy.

Osoby zainteresowane szczegółami związanymi z w/w konferencjami, prelekcjami autorstwa Macieja Gałeckiego lub bliższymi informacjami na temat działań SEO / SEM dla firmy Wyeth prosimy o kontakt.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: