en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Budżety na SEO i PPC

55% marketerów z UK deklaruje, że w tym roku zwiększy wydatki na działania SEO (search engine optimization). Co trzeci z badanych utrzyma budżet przeznaczony na pozycjonowanie na dotychczasowym poziomie. Jeśli chodzi o reklamę w wyszukiwarkach, 45% respondentów zwiększy budżety na PPC, 33% utrzyma je na takim samym jak dotychczas poziomie.

Firmy chętnie inwestują w marketing wyszukiwarkowy ponieważ (w przeciwieństwie do innych form promocji) nie mają w tym przypadku wątpliwości, co do skuteczności tych działań.

I tak na przykład… W skuteczność działań spod znaku m-marketingu wątpi 53% badanych marketerów. Programy afiliacyjne budzą wątpliwości u 36% ankietowanych, reklama display natomiast u 31%. Za to tylko 8% zastanawia się nad efektywnością SEM. Reszta jest na tak.

Dlaczego inwestuje się w PPC? Najczęściej wymienianym powodem jest chęć zwiększenia sprzedaży przez Internet i pozyskania nowych klientów. W dalszej kolejności wymienia się intensyfikację ruchu na stronie oraz wzmocnienie świadomości marki. Na SEO stawia się przede wszystkim w celu zwiększenia ruchu. Na drugim miejscu pojawia się pozyskiwanie klientów, dalej poprawa sprzedaży i cele wizerunkowe.

„Wyniki badań (…) potwierdzają fakt, że w okresie spowolnienia gospodarczego budżety reklamowe przesuwane są w obszary efektywne i dobrze mierzalne, a więc m.in. na marketing w wyszukiwarkach” – podsumowuje IS.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: