en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Chcesz lepiej wypaść – kup link

Linki sponsorowane to dziś nie tylko narzędzie służące do budowania wizerunku frmy, to także nieoceniona pomoc przy poprawianiu własnego wizerunku. Przykłady tego typu zastosowań przywołuje Dziennik Internautów.

Wspominaliśmy już kiedyś o research’ach robionych w Sieci przez pracodawców, którzy mają zamiar zatrudnić danego kandydata do pracy. Takie tworzenie profilu psychologicznego na podstawie śladów, jakie każdy z nas zostawia po sobie w necie staje się coraz bardziej popularne, dlatego pojawiają się już firmy i usługi przeciwdziałające… jeśli tak można powiedzieć…

Otóż dzisiaj można już zamówić sobie poprawę własnego wizerunku online. Wiadomo, że trudno sprawić aby z Internetu zniknęły archiwa grup dyskusyjnych czy kopie nieistniejących stron WWW trzymane na przykład przez Google, ale można popracować nad wizerunkiem poprzez działania SEO i SEM, które wpływają na to co bardziej, a co mniej rzuci się w oczy po wpisaniu w wyszukiwarce danego imienia i nazwiska. Można dobrze wypozycjonować strony z pozytywnymi informacjami o danym człowieku oraz sprawić, aby te negatywne WWW spadły nieco w rankingu wyników wyszukiwania (by znalazły się tam, gdzie nikt nie sięga ;). Można uderzać po oczach takiego researchera na przykład linkami sponsorowanymi wykupionymi na okres starań o pracę… To nie fantastyka. To nie jest bliżej nieokreślona przyszłość. To już się dzieje. Nawet w Polsce.

Przykład? Agencja Bluerank pracowała swego czasu nad taką właśnie poprawą wizerunku internetowego prezesa jednej z największych firm w naszym kraju. Chwała działowi PR tej firmy, że o tym pomyślał… i to przed Amerykanami 😉


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: