en
pl
wy┼Ťlij brief
wy┼Ťlij brief
kontakt

Co Bolek i Lolek robili w Google

Bohaterowie jednej z naszych najpopularniejszych kresk├│wek zostali docenieni przez Google ­čśë i umieszczeni w prezentacji nowego na polskim rynku produktu mapy.google.pl, kt├│ry wczoraj mia┼é swoj─ů oficjaln─ů premier─ÖÔÇŽ Ale po koleiÔÇŽ

Bluerank i inni przedstawiciele bran┼╝y (w sumie oko┼éo kilkudziesi─Öciu os├│b) zostali zaproszeni przez Google Polska na specjalnie przygotowan─ů prezentacj─Ö, podczas kt├│rej Giorgio Scherl – Google Maps Product Manager, pokaza┼é polsk─ů wersj─Ö Google Maps.

Spotkanie by┼éo sympatyczne iÔÇŽ w stylu Google ­čÖé Na dzie┼ä dobry otrzymali┼Ťmy prezenty – tak po┼╝─ůdane przez wielu oryginalne gad┼╝ety z najs┼éynniejszym logiem na ┼Ťwiecie ­čśë Siedzieli┼Ťmy na sze┼Ťciennych kolorowych pufach, kt├│re wyglada┼éy jak wielkie klocki rozrzucone po sali. G┼é├│wny prelegent mi┼éy, otwarty i kompetentny orazÔÇŽ 'przesi─ůkni─Öty' googlow─ů ideologi─ů niesienia pomocy ┼Ťwiatu i u┼éatwiania wszystkim wszystkiego ­čśë ale mo┼╝na mu to wybaczy─ç. Prezentacja by┼éa bowiem ciekawa, rzeczowa i praktyczna, a PRÔÇÖu by┼éo w niej tyle, ile trzeba.

O czym opowiada┼é Giorgio i co takiego fajnego jest w nowym produkcie?
Przede wszystkim potencja┼é! Mapy Google to jednoczesnie narzedzie informacyjne, promocyjne, rozrywkowe, biznesoweÔÇŽ uniwersalne i praktyczne.

  • Pozwalaj─ů zlokalizowa─ç poszukiwan─ů miejscowo┼Ť─ç, ulic─Ö, obiektÔÇŽ
  • U┼éatwiaj─ů namierzenie sklepu, hotelu czy restauracji (albo innego biznesu) w okre┼Ťlonej lokalizacji, a tak┼╝e dostarczaj─ů opinii u┼╝ytkownik├│w na ich temat oraz dodatkowych materia┼é├│w multimedialnych o firmie (np. filmy).
  • Umo┼╝liwiaj─ů szczeg├│┼éowe wyznaczenie trasy podr├│┼╝y lub zwyk┼éej marszruty po mie┼Ťcie┬áoraz jej ewentualn─ů szybk─ů modyfikacj─Ö (jednym ruchem myszki). Zawieraj─ů r├│wnie┼╝ informacje na temat transportu publicznego.
  • Udost─Öpniaj─ů narz─Ödzia s┼éu┼╝─ůce do tworzenia w┼éasnych map, do kt├│rych mo┼╝na podpina─ç dowolne informacje, zdj─Öcia, pliki video (jak zrobi┼é to Giorgio z Bolkiem i Lolkiem :). Takie spersonalizowane mapy mog─ů zosta─ç upublicznione lub dost─Öpne tylko dla ich autor├│w – wedle potrzeb.
  • Mapy funkcjonuj─ů te┼╝ ÔÇô jako pe┼énowarto┼Ťciowy produkt – w wersji mobilnej.

Gdzie tu biznes i reklama?
Wsz─Ödzie – chcia┼éoby si─Ö powiedzie─ç. Google zdobywa nowych user├│w i kolejne dane na ich temat, a to podstawa w internetowym biznesie! W interesie zwyk┼éych u┼╝ytkownik├│w jest korzystanie z map, bo s─ů przydatne i do tego darmowe. Firmy (du┼╝e i ma┼ée) bezinteresownie pomagaj─ů w rozwoju produktu 'wype┼éniaj─ůc go' tre┼Ťci─ů, poniewa┼╝ umieszczaj─ů tam informacje o swoich us┼éugach za freeÔÇŽ Im wi─Öcej takich danych, im wi─Öksza baza sklep├│w, hoteli, restauracji, warsztat├│w samochodowych, bank├│w i czego jeszcze tylko chcemy, tym bardziej mapy zyskuj─ů na warto┼Ťci merytorycznej, tym ch─Ötniej ludzie ich u┼╝ywaj─ů uznaj─ůc za coraz bardziej pomocne. Im wi─Öcej internaut├│w z nich korzysta, tym wi─Öcej reklamodawc├│w ch─Ötnie zap┼éaci za linki sponsorowane serwowane u┼╝ytkownikom Google MapsÔÇŽ itd. itd. Genialne w swej prostocie.

Produkt masowy, a promocja nieÔÇŽ Dlaczego?

Po pierwsze, wedle staaarej filozofii Google, marka / us┼éuga / produkt popularyzuje si─Ö sam. Google nie stawia na masow─ů reklam─Ö zak┼éadaj─ůc, ┼╝e tzw. poczta pantoflowa jest naturalnym sposobem zdobywania popularno┼Ťci iÔÇŽ to, co dobre – obroni si─Ö samo. Co by nie m├│wi─çÔÇŽ w co najmniej w kilku przypadkach Googlowi si─Ö to ┼Ťwietnie uda┼éoÔÇŽ Po drugie – dopiero co wdro┼╝one (notabene przez polskich in┼╝ynier├│w) mapy.google.pl stan─ů si─Ö jeszcze bardziej atrakcyjne dla ludzi po tym, jak pozwoli si─Ö tam chwil─Ö podzia┼éa─ç firmom, kt├│re zagospodaruj─ů tzw. Centrum Firm Lokalnych.

Podczas prezentacji podkre┼Ťlono jeszcze jeden aspektÔÇŽ
Google Maps to produkt, kt├│ry mo┼╝e i powinien by─ç wykorzystywany przez firmy dla uatrakcyjnienia sposobu prezentowania w┼éasnej oferty online. Przedstawiciele Google wielokrotnie wspominali o innowacyjno┼Ťci, otwarto┼Ťci i dost─Öpno┼Ťci tego rozwi─ůzania (bo API Google Maps jest – z jednym wyj─ůtkiem – darmowe). Przedstawione zosta┼éy ciekawe przyk┼éady takiego w┼éa┼Ťnie zastosowania Google Maps w kilku polskich serwisach: Fotka.pl, TabelaOfert.plGdzieJestDziecko.pl. Prezentacje nie by┼éy niestety przeprowadzone tak fachowo, jak zrobi┼é to Giorgio Scherl, co naszym zdaniem (zreszt─ů chyba nie jeste┼Ťmy w tym zdaniu osamotnieni) stanowi┼éo pewien zgrzyt w ca┼éym evencie.

Oto wra┼╝enia innych uczestnik├│w prezentacji GoogleÔÇŽ
Robert Dr├│zd, Kuba Filipowski, Tomasz FrontczakÔÇŽ te┼╝ tam z nami byli iÔÇŽ pewnie co┼Ť jedli i pili, bo pocz─Östunek by┼é bardzo 'wygooglany' ­čśë EhhhÔÇŽ a my g┼éupi zrezygnowali┼Ťmy z lunchuÔÇŽ

PS
Gdyby kto┼Ť z Was chcia┼é przypadkiem zwiedzi─ç tego lata Kaliforni─ÖÔÇŽ To zerknijcie na info o konkursie organizowanym przez GoogleÔÇŽ z mapami w tle rzecz jasna ­čÖé Aha! Jeszcze w wolnej chwili zastan├│wcie si─Ö czy dalej b─Ödziecie u┼╝ywa─ç Zumi i podzielcie si─Ö z nami swoj─ů opini─ů.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: