en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Czy rozmiar ma znaczenie?

Do niedawna wszystko było jasne. Jak podaje samo Google na stronach pomocy – „wyszukiwarka Google NIE uwzględnia wielkości liter; wszystkie – niezależnie od tego jak je – wprowadzisz, będą interpretowane jako litery małe”.

Od kilku dni jednak internauci z całego świata zgłaszają, że używając wielkich liter w zapytaniu można zaobserwować drobne różnice w wyświetlanych wynikach, w stosunku do tego samego zapytania pisanego wyłącznie małymi literami…

Oto przykład z naszego własnego podwórka dla słów kluczowych: łódź, Łódź oraz ŁÓDŹ.

Wyniki sprawdzaliśmy w tym samym czasie, przy wylogowanym profilu Google (aby uniknąć personalizacji wyników), po wyczyszczeniu pamięci podręcznej przeglądarki. Aby upewnić się, że przyczyną wystąpienia różnic mogły być różne data center Google, badanie powtórzyliśmy również za pomocą jednego ze skryptów badających pozycje słowa kluczowego na różnych data center – uzyskaliśmy tutaj podobnie różne wyniki.

Być może różnice są tymczasowe i wynikają z testowania zmian w algorytmie wyszukiwarki, ale jeśli zostaną na stałe… trzeba będzie chyba zmienić podejście do analizy słów kluczowych i samego procesu zwiększania link popularity.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: