en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Czym się zajmuje analityk w Polsce oraz jakich narzędzi używa?

Podczas konferencji Internet 2K12, Zbigniew Nowicki zaprezentuje wnioski z raportu Web Analytics Survey – Study 2012. Pozycja analityki internetowej w Polsce. Będzie to oficjalna premiera raportu, który w późniejszym czasie zostanie udostępniony w naszym serwisie.

Badanie zostało przygotowane przez Ralfa Habericha z niemieckiej firmy Webtrekk, a nasza agencja wspomogła go w realizacji tego przedsięwzięcia na terenie Polski.

Obaj Panowie udzielili wywiadu redakcji Internet Standard. Poniżej prezentujemy jego fragment:

Internet Standard: Czym jest analityka i czym się różni od statystyki? Jaką oferuje wartość dodaną?
 

Ralf Haberich: Osobiście używam definicji: analityka mierzy sukces naszej działalności w Sieci i dostarcza wskazówek, jakie decyzje podejmować w przyszłości by ten sukces utrzymać. Różnica tkwi głównie w przedziale czasowym. Statystyka dostarcza nam zestawienia danych z przeszłości, podczas, gdy analityka – z założenia – koncentruje się na przyszłości.
Zbigniew Nowicki: Po pierwsze, trudno w temacie analityki mówić o wartości dodanej w stosunku do statystyki i odwrotnie. Analityka przy prognozowaniu trendów korzysta ze statystyki, gdzie trzon procesu opiera się na eksperckiej ocenie zgromadzonych danych oraz identyfikacji konkretnych schematów i zdarzeń. Mówimy, że coś jest statystycznie możliwe w ramach przeprowadzonej analizy danych – czyli analityki internetowej.
Ralf Haberich: To właśnie dzięki analityce możesz stać się lepszym marketerem w Internecie. Poprawa wyników finansowych to zawsze cel nadrzędny…

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją wywiadu, którego Zbigniew Nowicki i Ralf Haberich udzielili redakcji Internet Standard, czyli organizatorowi zbliżającej się konferencji Internet 2K12.


Redakcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: