en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Dlaczego warto pozycjonować e-commerce?

Bo serwisy tego typu odwiedzają nie tylko ci, którzy chcą coś kupić, ale także internauci, którzy szukają informacji – nasi potencjalni klienci.

Aby im ułatwić dotarcie do tych informacji, zadbajmy – z jednej strony o intuicyjną nawigację serwisu, oraz o wszystkie inne aspekty jego użyteczności (np. sprawnie działająca wyszukiwarka wewnętrzna)… z drugiej – o odpowiednią obecność poszczególnych stron serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Jak się bowiem okazuje, poprawa w zakresie widoczności, nawigacji i użyteczności, może mieć – w końcowym efekcie – znaczący wpływ na podniesienie sprzedaży.

Jakie są obecnie główne bariery zakupu?

  • 34% osób docierających na stronę z zamiarem zakupu, nie znajduje tego, czego szuka.
  • Dla 13% przeszkodą w dokonaniu zakupu jest cena.
  • Kolejne 13% potencjalnych nabywców towarów (usług) odstrasza wygląd, nawigacja i struktura serwisu, jednym słowem – brak jego użyteczności.

Dobrze zaplanowana strategia optymalizacji i pozycjonowania sklepu internetowego zapewni serwisowi wartościowy ruch. Osoby zainteresowane kupnem konkretnego produktu trafią wprost z wyszukiwarki na stronę prezentującą ten produkt i umożliwiającą dodanie go do koszyka, internauci poszukujący tylko informacji (np. w temacie warunków zakupu) trafią bezpośrednio na podstrony prezentujące regulamin sklepu… etc. Potencjalni klienci nie uciekną z serwisu, nie poczują się w nim zagubieni, zrealizują swoje cele i… jest duża szansa, że powrócą.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: