en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Dotkliwe spadki pozycji Ryanair w Google. Jak można było temu zapobiec?

W zeszłym tygodniu Guardian opublikował artykuł, w którym można przeczytać, iż na początku kwietnia irlandzki gigant lotniczy Ryanair dokonał odświeżenia strony internetowej. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie informacja o sporych spadkach pozycji dla wielu słów kluczowych. 

 

Według danych podawanych przez firmę Intelligent Positioning, Ryanair nie jest obecnie widoczny w top100 dla milionów zapytań wykonywanych miesięcznie.
Co było przyczyną tak dużych spadków pozycji w przypadku serwisu Ryanair i jak można było ich uniknąć? Komentuje Mateusz Rzetecki, SEO Specialist w Bluerank:

To już kolejny  przypadek, gdy korporacja, wydająca miliony na działania marketingowe, zapomina o podstawowych zasadach SEO. Problem Ryanaira wynikł z faktu, iż podczas uruchamiania nowej wersji serwisu nie przyłożono należytej uwagi do nowej struktury adresów URL niektórych podstron. Tym samym, w serwisie powstało wiele stron błędu 404, do których kieruje wiele linków zewnętrznych. Niestety rozwiązanie to powoduje, że serwis traci część mocy i tym samym notuje spadki w wynikach wyszukiwania Google. Podczas uruchamiania nowej wersji serwisu, zmiany CMS’a czy aktualizacji drzewa kategorii, należy pamiętać o konieczności utworzenia przekierowań starych podstron na nowe. Pisałem o tym jakiś czas temu w jednym z moich artykułów: Zmiana CMS’a a SEO – o czym należy pamiętać.

Z artykułu The Guardian wynika , iż jest to tylko chwilowy problem i niedługo wszystko powinno powrócić do normy. Jednak 20 dni po starcie nowej wersji serwisu nadal widać, iż wciąż nie stworzono odpowiednich przekserowań.
Dla przykładu, według MajesticSEO do strony www.ryanair.com/en/about/customer-suggestions/ kieruje 121 linków z 51 domen.
 
Podobnych adresów można znaleźć bardzo wiele.

Jakie przełożenie miało to na widoczność serwisu w Google? Poniżej zaprezentowane zostały dane SEO Visibility z narzędzia SearchMetrics dla Google.pl.

 
Jak widać, już na początku kwietnia serwis zanotował spore spadki. Porównując wartość SEO Visibility z kwietnia 2014 do poprzedniego miesiąca, widać spadek o około 20%. 
Aby jeszcze lepiej zapoznać się z całą sytuacją, przygotowałem zestawienie spadku pozycji dla 96 słów kluczowych dla których serwis w marcu 2014 znajdował się w na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
 
 
Dla 96 badanych słów kluczowych aż w ponad połowie zanotowano spadki poza top10. Jest to niewątpliwie dotkliwy efekt  błędu, którego można było łatwo uniknąć. Z doświadczenia mogę powiedzieć, iż jest to dość częste zjawisko występujące w przypadku stron www wielu firm.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: