en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

E-commerce vs Black Friday. Sprawdź, jakie narzędzia mogą wpłynąć na zwiększenie sprzedaży tuż przed finałem Czarnego Piątku

Na całym świecie trwa wielkie odliczanie do Black Friday, który jest wyjątkowym dniem zarówno dla klientów, jak i branży marketingu internetowego. Czarny piątek to szczególny okres, w którym sprzedawca ma dosyć ograniczony czas, by wykorzystać dostępne na rynku narzędzia i zwiększyć sprzedaż swojej marki. Niektórzy reklamodawcy traktują Black Friday inaczej niż przez resztę tygodnia, podczas gdy inni postrzegają go jako pięciodniową wyprzedaż, zaczynającą się w Święto Dziękczynienia, a kończącą na Cybernetycznym poniedziałku. Obecnie można zauważyć, że coraz więcej firm decyduje się na przedłużenie wyprzedaży, skutkujące większym sukcesem niż 24 godzinna akcja promocyjna.

1. Zacznij od strategii

Wykorzystując dostępne dla e-commerce narzędzia, możemy zmaksymalizować potencjał sprzedaży dopasowując odpowiednią strategię dla Twojej firmy. Kwestie, w jakich możemy Cię wesprzeć: zdefiniowanie celów i założeń, dostosowanie budżetów i stawek, przygotowanie odpowiedniego contentu, kreacja reklam displayowych i remarketingowych, dopasowanie strategii słów kluczowych. To tylko część działań, jakie możesz wykorzystać przy okazji Black Friday i pozostałych działań strategicznych.

2. Zainwestuj w Social Ads

W celu zwiększenia sprzedaży tuż przed finałem Czarnego Piątku, warto skorzystać z możliwości, jakie daje jedno z narzędzi e-commerce: Social Ads. Odpowiednio wykorzystane pozwala przekuć markom potencjał sprzedażowy Social Mediów w sukces i zdobyć nową bazę lojalnych klientów oraz zyskać na zwiększonej liczbie konwersji. Jak wiadomo – dobre planowanie jest kluczem do sukcesu. Na co postawić będąc przed szczytem sezonu?

  • Dbałość o zachowanie spójności wizualnej materiałów reklamowych i postów w Social Mediach,
  • Machine Learning i wykorzystanie automatycznych umiejscowień reklam, pozwalające na zwiększenie efektywności kampanii,
  • Zwiększenie aktywności w mediach poprzez intensyfikację działań remarketingowych, nie zapominając przy tym o prospectingu,
  • Optymalizację działań pod wyniki, które będą spójne z celami biznesowymi firmy,
  • Optymalizację budżetu na poziomie kampanii, co pozwoli na automatyczne dopasowanie budżetu do zestawów reklam,
  • Formaty reklamowe przykuwające uwagę i angażujące odbiorcę – materiały błyskawiczne, kolekcje czy karuzele,
  • Dopasowanie kreacji do umiejscowień – im więcej placementów, tym więcej możliwości na połączenie z klientem,
  • Reklamy dynamiczne, na skutek których kreacja będzie dużo bardziej dopasowana do odbiorcy.

3. Black Friday w polskim e-commerce

Zachowania zakupowe klientów zmieniają się – wzrasta wartość zakupów online na początku sezonu. Obserwując trendy panujące w kraju, można zauważyć, że większe zakupy robione są właśnie na początku kwartału, gdzie połowa zakupów dokonywana jest już przed Czarnym Piątkiem. Dodatkowo, przewiduje się, że rok 2019 może być lepszy pod względem sprzedaży z uwagi na późniejsze wystąpienie Czarnego Piątku w tym roku (EMEA, 2019). Warto więc odpowiednio wykorzystać ten potencjał.

Czarny Piątek obejmuje zarówno sklepy stacjonarne, jak i sklepy online. Gdzie Polacy częściej szukają okazji? Jak wynika z przeprowadzonych badań w latach poprzednich, polscy konsumenci w zdecydowanej większości (59%) korzystają z ofert obydwu form zakupów. Zaledwie co czwarty ankietowany przyznał, że podczas zakupów bierze pod uwagę jedynie sklepy internetowe. Jeszcze mniejszy odsetek badanych wskazał na poszukiwanie okazji wyłącznie w sklepie stacjonarnym. Dobrą praktyką jest, posiadając sklep online i stacjonarnie, łączenie i ujednolicenie promocji.

4. Siła mediów społecznościowych

Jeśli chodzi o wpływ na decyzje zakupowe konsumentów w okresie świątecznym, zauważalny jest wzrost siły mediów społecznościowych. Osoby poddane badaniu wskazują, ze Facebook wpływa w 52% na  ich decyzje zakupowe, a Instagram w 28%. Konsumenci coraz chętniej sięgają do swoich telefonów, by dowiedzieć się, co kupić swoim znajomym i sobie, co przekłada się na wzrost siły urządzeń mobilnych. Aż 80% kupujących używa telefonu podczas zakupów, aby porównać produkty, wyszukać zniżki lub informacje o marce. Jednak do finalizacji zamówienia dochodzi zazwyczaj w dalszym ciągu z poziomu komputera.

5. Czego szukamy w internecie?

Do najczęściej wyszukiwanych ofert w poprzednich latach możemy zaliczyć: odzież, buty, perfumy, kosmetyki, sprzęt AGD i elektronika. Szacuje się, że w trakcie Czarnego Piątku 2019 w Polsce na jednego przeciętnego konsumenta przypadną 4 produkty, a wartość zakupów zrealizowanych w sklepach online i stacjonarnych przez Polaków wyniesie średnio 663 zł na osobę! Czy założone te przełożą się na rezultaty? Przekonamy się już niebawem.

Pamiętaj o zastosowaniu się do obecnych trendów w e-commerce i wykorzystaj potencjał sprzedaży podczas Black Week. Postaw na zakupy wielokanałowe oraz personalizację i daj się pozytywnie zaskoczyć.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: