en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Etycznie, nieetycznie, ale w górę

Rynek SEO na całym świecie odnotowuje znaczny wzrost (w Wielkiej Brytanii to obecnie nawet 65%). Rosną wydatki, rosną zyski i rośnie świadomość – świadomość potencjału tego typu reklamy, świadomość potrzeby pozycjonowania, a także świadomość etyki w działaniach SEO. Na polskim rynku idzie to nieco wolniej, ale przynajmniej w dobrym kierunku choć… zdarzają się wyjątki i są tacy, którzy próbują oszukiwać.

W Sieci głośno obecnie o jednym z takich przykładów. Duża, poważna firma, która nie musi i nie powinna posługiwać się nielegalnymi praktykami pozycjonowania – robi to! Co bardziej niepokojące – nie wszystkie polskie wyszukiwarki stanowczo i jednoznacznie potępiły ten przypadek. Google w momencie wykrycia 'hidden text' (bo o tego typu oszustwie tu mowa) zastrzega sobie możliwość natychmiastowego usunięcia strony z indeksu, Netsprint ostrzega, że jeśli po zwróceniu firmie uwagi spamerska sekcja nie zostanie usunięta z serwisu, strona zostania wyeliminowana z zasobów wyszukiwarki, Onet natomiast daje nieuczciwie postępującej firmie rozgrzeszenie, uznając jej praktyki za 'pomyłkę początkującego'.

To ostatnie podejście do tematu trochę dziwi w kontekście roli, jaką powinny spełniać wyszukiwarki (także tej edukacyjnej). W końcu czyż przykład nie powinien iść z góry?


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: