en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Google Ad Grants pomaga organizacjom non-profit. Jak wykorzystać ten potencjał?

W programie Grants organizacje pozarządowe mają możliwość pozyskania do 10 000 dolarów miesięcznie w formie budżetu na reklamy wyświetlane w wyszukiwarce Google. Dla wielu podmiotów non-profit jest to więc jedyna szansa na promowanie inicjatyw, informowanie o misji, czy pozyskiwanie darczyńców. Dla innych to okazja na dodatkowe środki w szerszym budżecie mediowym.

Spis treści:

  1. Jakie możliwości daje program Google Ad Grants?
  2. Jak skorzystać z programu?
  3. Case study: Fundacja DKMS
  4. Jak zarządzać kontem Grants?
  5. Bluerank? – do usług!

Jakie możliwości daje program Google Ad Grants?

Google oferując program Grants powołuje się na misję firmy, którą jest dążenie do tego, aby informacje służyły całemu społeczeństwu. Dla różnego rodzaju organizacji pożytku publicznego to w efekcie szansa na zaistnienie w przestrzeni płatnych reklam bez konieczności inwestowania własnych pieniędzy. Zaoszczędzone środki trafiają dzięki temu tam, gdzie powinny – do społeczności w kryzysie i osób potrzebujących.

Konto Google Ad Grants działa na podobnej zasadzie, jak zwykłe konto Google Ads. Można więc tak samo jak w przypadku klasycznego konta stworzyć kampanię w sieci wyszukiwania lub sieci reklamowej, które posłużą zarówno do budowania świadomości o działalności danej organizacji lub bezpośrednio zareklamowania się osobom potrzebującym pomocy bądź chcącym pomóc. 

Jak skorzystać z programu?

Do Google Ad Grants zakwalifikować się może każda organizacja pożytku publicznego posiadająca jakościową stronę internetową, czyli taką, która spełnia zasady Google dotyczące witryn. Podmioty ubiegające się o środki muszą zadbać o to, aby w serwisie www znalazły się czytelne opisy organizacji oraz jej celów i metod działania, a także aktualne informacje o wydarzeniach. Musi też ona ładować się szybko i działać poprawnie. Problemy techniczne, błędne linki czy stosowanie nieetycznych praktyk SEO na pewno uniemożliwiają  udział w programie.

Co też ważne, wszelkie ograniczone działania komercyjne muszą być powiązane z misją organizacji. Jeśli organizacja pobiera opłaty za oferowane usługi lub produkty, na stronie musi znaleźć się opis wykorzystywania funduszów. Główną zasadą jest bowiem to, aby podmiot korzystający z programu Grants służył dobru publicznemu, a nie osobom, które dokonały opłaty.

Case study: Fundacja DKMS

W Bluerank pracujemy między innymi na koncie Grants Fundacji DKMS – międzynarodowej organizacji pożytku publicznego z misją znalezienie bliźniaka genetycznego (dawcy) dla pacjentek i pacjentów walczących z nowotworami krwi i innymi chorobami układu krwiotwórczego, których leczenie wymaga przeszczepienia komórek macierzystych. Osoby wyszukujące w Google haseł związanych z nowotworami krwi (białaczka, chłoniak) czy informacjami na temat dawstwa szpiku, a także samą Fundacją DKMS, zobaczą reklamy opłacone z budżetu Grants. Właściwa opieka nad kontem sprawia, że zwiększamy efektywność prowadzonych działań i wykorzystanie udostępnionego przez Google budżetu.

Jeśli nie jesteś jeszcze zarejestrowana/y jako potencjalna dawczyni/dawca szpiku – odwiedź stronę dkms.pl [link: https://www.dkms.pl/zarejestruj-sie-teraz] i zapisz się już dziś – to proste i bezpieczne. Będąc w bazie Fundacji DKMS zwiększasz szansę na przeżycie pacjentek i pacjentów czekających na przeszczep.

Jak zarządzać kontem Grants?

Prowadzenie konta Grants przypomina działania na koncie komercyjnym, wymaga jednak większej uwagi. Przede wszystkim trzeba mieć na względzie ograniczenia dotyczące treści reklam, które muszą odpowiadać misji organizacji i nie mogą być nachalne. Wykorzystanie maksymalnego dostępnego limitu budżetowego (10 tysięcy dolarów) wymaga  więc dobrej znajomości środowiska Google oraz analityki internetowej. 

W przypadku konta Grants warto pamiętać o kilku kluczowych aspektach:

  • Dopasowane kierowanie

Pierwszym i podstawowym elementem przy tworzeniu kampanii na koncie Google Grants jest ustawienie odpowiedniego kierowania geograficznego, a zatem reklamy powinny być wyświetlane wyłącznie w lokalizacjach, gdzie informacje o Twojej organizacji będą przydatne. Jeśli działasz wyłącznie lokalnie, skup się na promowaniu w swojej okolicy. Jeśli natomiast Twoja organizacja działa na terenie np. całej Polski – ustaw kierowanie na teren danego kraju. 

  • Odpowiednia optymalizacja

Dodając swoją pierwszą, ale i także kolejną kampanię na koncie Grants, powinieneś uwzględnić fakt, że każda z nich musi posiadać minimum dwie grupy reklam, a każda z nich zbliżony zestaw słów kluczowych i co najmniej dwie inne reklamy tekstowe. Ta zasada jednak dotyczy Cię wtedy, kiedy na koncie nie stosujesz wyłącznie kampanii inteligentnych. Kolejnym warunkiem przy tworzeniu kampanii jest dodanie dwóch nieidentycznych rozszerzeń linków do podstrony. 

  • Ustawienie konwersji

Podobnie jak w przypadku prowadzenia działań na koncie komercyjnym, na koncie Grants także możesz ustawić działanie powodujące konwersję. Pozwoli Ci ono zarówno optymalizować kampanie, jak i analizować efektywność działań reklamowych. Do konwersji możemy zaliczyć  darowizny, zakupy, sprzedaż biletów, rejestracje członków, subskrypcje newslettera, rejestracje wolontariuszy, wypełnienie formularza członkowskiego, podpisy petycji, ukończenie quizu, przesłanie żądanych informacji, nawiązywanie połączeń telefonicznych z organizacją czy spędzenie określonego czasu na czytaniu treści witryny. Jeżeli Twoje konto powstało w 2019 roku bądź później, co najmniej jeden typ konwersji powinien zostać określony na koncie i skutkować minimum jedną konwersją miesięcznie. 

  • Maksymalna stawka CPC

Jeżeli chcesz prowadzić działania na koncie Grants, należy pamiętać o limicie stawki CPC, który w tym przypadku wynosi 2,00 USD. Większa stawka jest dopuszczalna w przypadku optymalizacji kampanii pod kątem konwersji: strategia docelowy ROAS, docelowy CPA czy maksymalizuj liczbę konwersji. Jeżeli jednak Twoja kampania nie bazuje na tego typu strategiach, skup się na tym aby maksymalnie obniżyć swój koszt CPC np. poprawić wynik jakości słów kluczowych.

  • Wysoka skuteczność

Konto Grants w przeciwieństwie do klasycznego konta ma także swoje wymagania w kontekście wskaźnika CTR. Jeżeli na koncie będą działały nie tylko kampanie inteligentne, to CTR w każdym miesiącu na poziomie ogólnym (całego konta) musi wynosić co najmniej 5%. Jeżeli warunek ten nie zostanie spełniony przez kolejne dwa miesiące – konto zostanie dezaktywowane i przywrócone dopiero gdy zostanie odpowiednio poprawione.

Bluerank? – do usług!

Google od 2003 roku przyznało w ramach Grants ponad 10 miliardów dolarów ponad 100 tysiącom organizacji non-profit. Z programu korzystają zarówno podmioty międzynarodowe, jak i mniejsze, lokalne stowarzyszenia realizujące bliską Google filozofię służby społecznej na rzecz rozwoju technologii, edukacji, sztuki, ochrony zdrowia i środowiska.

Jeśli pracujesz w organizacji non-profit i potrzebujesz wsparcia w zakresie prowadzenia konta Google Grants – skontaktuj się z Bluerank! Nasz zespół doświadczonych specjalistek i specjalistów dopasuje strategię działań do Twoich potrzeb i sprawnie przebrnie przez wszelkie procesy formalne oraz ograniczenia, które nakłada konto Grants.

Jeśli natomiast masz wątpliwości czy Twój serwis internetowy spełnia wszystkie zasady Google dotyczące jakości stron – bez obaw, nasz zespół SEO będzie w stanie Ci pomóc tak, aby Twoja organizacja mogła ubiegać się o udział w programie. Zapraszamy do współpracy!

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: