en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Google Analytics – analiza formularzy – poradnik (cz. III)

W poprzedniej części poradnika pisaliśmy o optymalizacji formularzy z wykorzystaniem analizy błędów popełnianych przez użytkowników oraz analizy stopnia wypełnienia formularza. Mając do czynienia z bardzo zaawansowanymi formularzami (np. dla instytucji z sektora finansowego), gdzie formularze te stanowią często kluczowy element serwisu, możemy wprowadzić dodatkową analizę wykorzystując do tego narzędzie zwane Website Optimizer (optymalizator witryny).

Na podstawie analizy błędów otrzymujemy informację, z jakimi polami użytkownicy mają problem i tu pojawia się koncepcja wprowadzenia zmiany (lub wielu zmian). W pierwszym przypadku możemy zastosować prosty test typu A / B. Przygotowujemy dwie wersje badanego formularza i dajemy do przetestowania grupie testerów. Na podstawie otrzymanych wyników jesteśmy w stanie sprawdzić, który formularz uzyskał lepsze wyniki, tzn. w którym użytkownicy popełnili mniejszą liczbę błędów podczas jego wypełniania (wymaga wdrożenia analizy błędów, o której pisano wcześniej).

Website Optymizer umożliwia prowadzenie testów dla wielu formularzy lub kombinacji elementów, dlatego różne testy można prowadzić w różny sposób. Opracowanie całego procesu i zaplanowanie, co i w jaki sposób oraz w jakich kombinacjach będziemy testować stanowi tu kluczową kwestię. Website Optimizer jest w stanie bardzo ułatwić i zautomatyzować taki proces. Warto to wykorzystać.

Optymalizacja formularzy jest niezbędna wszędzie tam, gdzie jest na nich oparty proces sprzedaży produktów i usług, dlatego warto poświęcić czas i zaangażować środki, aby uzyskać w tym zakresie optymalne efekty. Zmniejszenie ilości błędów popełnianych przez użytkowników, zwiększenie współczynnika user friendly formularza przekłada się przecież na ilość konwersji, oraz wzrost zadowolenia internautów, co daje wymierne efekty finansowe.


Tomasz Lewandowskicertyfikowany analityk Bluerank

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: