en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Google Analytics – analiza ruchu organicznego – poradnik (cz. IV)

Wejścia z pierwszej strony wyników wyszukiwania generują większościowy traffic w wielu serwisach internetowych. Interesującą kwestię do analizy stanowi pytanie – jak to kształtuje sie ilościowo. Czy wejścia z pierwszej strony wyników wyszukiwania stanowią 80% wartości całego ruchu organicznego i można tu zastosować zasadę 20/80, czy może liczba wizyt z pierwszej strony stanowi więcej niż 80%?

Analizę ilościową można przeprowadzić, konfigurując odpowiedni filtrGoogle Analytics. Filtr ten pozwala wyświetlić raport, w którym widać poszczególne strony wyników wyszukiwania wraz z ilością wizyt w serwisie wygenerowanych przez te strony.

Przeprowadzona przez nas analiza dotyczyła portalu rejestrującego ponad milion wizyt miesięcznie. Okazało się, że pierwsza strona naturalnych wyników wyszukiwania generuje aż 96% wizyt. Rezultat ten nasuwa dość oczywisty wniosek – dalsze strony wyników wyszukiwania mają marginalne znaczenie ze względu na cząstkowy wręcz udział w ruchu organicznym dla badanego serwisu.


Tomasz Lewandowski

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: