en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Google bierze pod lupę doorway pages – aktualizacja

16 marca 2015 Google poinformował na swoim blogu o planowanych kolejnych zmianach w algorytmie związanych ze stronami przejściowymi (doorway pages). 
 
Doorway pages to strony przeoptymalizowane pod określone słowa kluczowe, najczęściej przekierowujące użytkownika za pomocą meta refresh do innej strony, niekoniecznie powiązanej tematycznie.
Według Google strony doorway pages wprowadzają w błąd użytkowników, wyświetlając wiele podobnych stron w wynikach wyszukiwania, które finalnie mogą przekierowywać do tej samej strony. Z tego powodu gigant z Mountain View postanowił ograniczyć do minimum prezentowanie stron przejściowych w organicznych wynikach wyszukiwania.
Stosowanie techniki doorway page występuje często w branży finansowej. Wraz z nadejściem nowej aktualizacji dowiemy się, czy działania Google’s Search Quality Team wymierzone w strony przejściowe nie będą miały negatywnego wpływu również na strony przekierowane, które nie zostały przygotowane specjalnie po to, żeby oszukać użytkowników, ale z myślą o nich.
 
_
Piotr Jędrasik 
Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: