en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Google dla agencji

„The End of The Beginning”, czyli czego się dowiedzieliśmy podczas dnia „Google dla agencji”…

Po raz trzeci polskie biuro Google zorganizowało spotkanie dla firm należących do programu „Google dla agencji”. Konferencja miała miejsce w ciekawych surowych wnętrzach Fabryki Trzciny w Warszawie. Inaczej niż na Google Day, zaplanowano dużo mniejsze i bardziej homogeniczne audytorium, co ułatwiło dostosowanie tematów prezentacji do oczekiwań odbiorców.

Zagraniczni prelegenci skupili się na trendach widocznych w Internecie. Mohammad Gawdad, odpowiadający w Google za rynki wschodzące, podkreślał, że Internet niesie ze sobą możliwość gromadzenia wiedzy, komunikowania się i reklamowania na niespotykaną dotąd skalę, internauci natomiast tworzą największy „naród” na świecie, liczący sobie obecnie 1,8 mld ludzi! Ale to z pewnością jeszcze nie koniec możliwości Internetu… „to dopiero koniec początku” (W. Churchill).
Hedley Aylott prowadzący firmę w Wielkiej Brytanii opisywał swoją drogę do sukcesu w marketingu internetowym. Aż trudno uwierzyć, że jedna z obecnie wiodących agencji brytyjskich została założona w… więzieniu, tworząc jednocześnie unikalny na skalę światową program resocjalizacji i rehabilitacji więźniów.

Tematem łączącym niemal wszystkie prezentacje pracowników Google Polska był program AdWords – dowiedzieliśmy się m.in. jak rozmawiać z klientami, gdzie ich szukać oraz jak stworzyć dobrą kampanię. Nas najbardziej zainteresowały wyniki badań dotyczących polskiego Internetu przeprowadzone na zlecenie Google. Respondentami byli przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw.

Okazało się, iż 53% MSP nie posiada własnej strony internetowej, z czego aż 66% nie planuje takowej stworzyć, gdyż:
– działalność firmy nie potrzebuje strony internetowej (36%);
– firma ma stałych klientów i nie zamierza aktywnie szukać nowych (21%);
– stworzenie strony jest za drogie (8%);
– klienci firmy nie korzystają z Internetu (6%).

Jeżeli chodzi o reklamę, 28% małych i średnich przedsiębiorstw nie podejmuje żadnych działań. Pozostałe 72% stawia na marketing szeptany (93%), obecność w książkach teleadresowych (63%) i Internet (63%). Dla agencji szczególnie istotne są statystyki pokazujące małą świadomość istnienia bądź sposobu funkcjonowania linków sponsorowanych – wiedzę na ten temat posiada jedynie 43% MSP. Wg. Badań Google, w Polsce jest 16,7 mln internautów i coraz silniejszy jest efekt ROPO (research online, purchase offline) dlatego też konieczne jest przekonanie MSP do obecności i reklamy w Internecie. Stąd też pomysł na akcję promocyjną „Internetowa Rewolucja”, o której pisaliśmy wczoraj na naszym blogu.

Pozostałe ciekawostki dla agencji to:
– udostępnienie „pakietów słów kluczowych”, ułatwiających tworzenie kampanii AdWords dla małych klientów;
– planowane z początkiem 2010 zmiany w programie GAP.

O szczegółach napiszemy wkrótce.

Podsumowując, spotkanie było udane – zarówno pod względem organizacyjnym, jak i merytorycznym polskie biuro Google spisało się na 5. Mamy nadzieję, na dalsze nasilenie komunikacji w programie „Google dla agencji”, a zakończone wczoraj spotkanie „to jedynie koniec początku” tego procesu.


Redakcja

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: