en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Google o turystyce – raport

Oto dlaczego warto być online i warto się reklamować w necie (w domyśle –> poprzez linki sponsorowane :), jeśli chcemy sprzedać produkty lub usługi turystyczne.

Fragmenty raportu Google

29% internautów – turystów deklaruje nabywanie usług turystycznych online (to o 10 punktów procentowych więcej niż dwa lata temu). Respondenci poszukują też w Internecie miejsc turystycznych (86%), czytają opinie na temat usług turystycznych (78%) i porównują ceny (71%). 40% badanych dokonuje przez Internet rezerwacji.

Najczęściej spośród produktów i usług turystycznych poszukuje się hoteli (63% badanych), domów wypoczynkowych (55%) oraz usług kolejowych (54%). Najczęściej odwiedzane strony WWW to witryny przewoźników kolejowych (73%), działy turystyczne portali (53%) oraz strony hoteli (50%).

Wg 83% respondentów wyszukiwarka przede wszystkim ułatwia znalezienie atrakcyjnych turystycznie miejsc. Pomaga ponadto w zbieraniu opinii (71%) i informacji (62%), porównywaniu cen (64%), rezerwowaniu (40%) i kupowaniu (28%) usług związanych z wypoczynkiem (to 17 punktów procentowych więcej niż w roku 2007).

Największą barierą dla dalszego rozwoju zakupów turystycznych w Sieci okazuje się brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym (60% ankietowanych). 24% respondentów wskazało natomiast brak możliwości sfinalizowania transakcji online w przypadku wybranej przez siebie oferty.

Fragment wypowiedzi A. Kwaśniewskiego z Google, który tak podsumowuje wyniki raportu…

„(…) Inwestycja w rozbudowę serwisu internetowego i zaoferowanie usług online zwraca się w postaci wzrostu zainteresowania klientów witryną oraz zakupem przez Internet. Rośnie znaczenie wyszukiwarek jako elementu procesu zakupu, a nie tylko źródła informacji i wiedzy – obecność w wyszukiwarkach gwarantuje więc dotarcie do potencjalnego klienta w momencie, gdy myśli on o zakupie. Kluczowe znaczenie ma umożliwienie klientom sfinalizowania transakcji w Sieci w sposób sprawny, a zarazem przyjazny dla internauty.(…)”

Badanie na zlecenie Google zrealizował Gemius w 2006 i 2007 roku. Do analiz wybrano takich internautów, którzy kiedykolwiek szukali informacji o produktach turystycznych w Internecie lub dokonali zakupu usług turystycznych w Sieci. Fragmenty raportu oraz wypowiedzi Adama Kwaśniewskiego pochodzą z informacji prasowej dostarczonej dziś na adres redakcyjny serwisu Biznesnet.pl przez agencję Mmd.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: