en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Google rozdał 10 mln zł… a ile na tym zyska?

Pierwsza akcja promocyjna prowadzona przez Google Polska to prezent dla tych, którzy nie reklamowali się jeszcze w Google – teraz mogą to zrobić za darmo. 

Tak spektakularne posunięcie zapewne nie tylko pobudzi do działania konkurencję, ale przyczyni się także do pewnego zamieszania na rynku SEM. Już teraz – zaledwie po kilku dniach od rozpoczęcia promocji Google – obserwujemy w niektórych kampaniach nawet kilkunastoprocentowy wzrost CPC. Tendencja taka utrzyma się z pewnością dłużej, ponieważ akcja Google zwiększa popyt na linki sponsorowane, rośnie tym samym koszt kliknięcia dla wielu popularnych słów kluczowych. Z podobną sytuacją mieliśmy już do czynienia jakiś czas temu, gdy Onet wprowadzał na rynek swoje boksy reklamowe, przyznając wtedy każdemu nowemu klientowi pewien fundusz do zagospodarowania. Duża liczba zainteresowanych skorzystaniem z tej promocji i „boom na onetboksy” doprowadziły wówczas do absurdalnie wysokich stawek CPC. 

Jak widać tego typu promocje są inwestycją, która może się dość szybko zwrócić. Nasuwa się zatem pytanie – czy nie warto było rozpocząć akcji Google trochę wcześniej? Okres przedświąteczny napędza handel, a e-commerce króluje wówczas wśród linków sponsorowanych – pewnie zyski byłyby szybsze i o wiele większe… dla wszystkich. Teraz pozostaje czekać na rozwój sytuacji i kolejne propozycje tego typu działań ze strony wyszukiwarek.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: