en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Ile kosztują kliki w Runiecie

Centrum analiz – Biegun przedstawiło dane o średnich cenach za kliknięcie i dynamice wzrostu cen za klik w 27 największych, pod względem budżetu, sektorach Runietu: samochody, AGD i RTV, wypoczynek, technika cyfrowa i komputerowa, znajomości, zdrowie i uroda, meble, medycyna, nieruchomości, wykształcenie, poszukiwanie personelu, oprogramowanie sprzętowe, towary przemysłowe, rozrywka, remont mieszkania, komunikacja, usługi turystyczne, usługi finansowe i usługi prawne.

Najdroższe są wejścia z linków sponsorowanych w sferze usług finansowych, najtaniej jest w kategorii – rozrywka. Aktywniej od pozostałych (w 2008 r.) rosły stawki CPC w kategoriach: znajomości (68%), samochody (40%) oraz AGD i RTV (45%). Minimalny wzrost stawek został zarejestrowany w kategoriach – oprogramowanie sprzętowe (2%) oraz – wykształcenie (5%).
Największy spadek budżetów reklamowych odnotowano w kategoriach: usługi finansowe (-34%, spadek do 0,58$ za kliknięcie), poszukiwanie personelu (-33%) i usługi prawne (-25%, spadek o 0,29 – 0,33$.).


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: