en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Jak dobierać słowa kluczowe

badań przeprowadzonych w pierwszym kwartale tego roku przez firmy zajmujące się pozycjonowaniem wynika, że najwyższą konwersję zapewniają te słowa i frazy kluczowe, które zawierają nazwę marki (firma, produkt, nazwa serwisu WWW, etc.). Wnioski wyciągnięte zostały na podstawie analizy kampanii płatnych odnośników w branży e-commerce.

Okazuje się, że klientami stają się najczęściej te osoby, które kliknęły w reklamę danego e-sklepu kilka razy, przy czym ostatni przed dokonaniem zakupu klik dotyczy zwykle takiej reklamy tekstowej, która zawiera informacje o konkretnej marce. Badacze sugerują także, że osoby rozpoczynające wyszukiwanie w Sieci posługują się najpierw terminami ogólnymi, potem natomiast zawężają swój research używając już pojęć konkretnych, czyli np. nazw własnych firm czy produktów, które mają zamiar kupić. Wniosek ten wydaje się dość oczywisty (zresztą pojawił się już we wcześniejszych badaniach na ten temat), ale w połączeniu z poprzednim spostrzeżeniem daje marketerom cenne wskazówki w kwestii prowadzenia kampanii linków sponsorowanych. Najwyraźniej opłaca się przyjąć taką strategię, która pozwoli potencjalnemu klientowi odnaleźć naszą reklamę (odnośnik do serwisu WWW) zarówno wśród pojęć ogólnych – nieobrandowanych, jak i po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnych już nazw marek. Warto dać internaucie możliwość kliknięcia w nasz link kilka razy w wyniku dotarcia do niego różnymi drogami wyszukiwania. Badania wykazują, że internauci, którzy dokonali zakupu po skorzystaniu z wyszukiwarki, 'przeklikali' ok. 15% więcej reklam niż ci, którzy nie dokonali lub nie dokończyli transakcji. Planując działania SEM należy także pamiętać, że osoby, które budują bardziej zaawansowane zapytania i wpisują w wyszukiwarkach całe frazy lub więcej słów kluczowych, którym towarzyszą różne kwantyfikatory są bliżej dokonania zakupu niż te osoby, które wpisują zapytania prostsze. Oznacza to, że przy ustalaniu słów kluczowych do kampanii linków sponsorowanych trzeba przewidywać dłuższe zapytania i nadawać im odpowiednią wagę, jeśli chcemy osiągnąć zadowalający poziom konwersji…

Autorzy przytaczanego badania zapewniają, że wyniki ich obserwacji będą podobne także w przypadku innych sektorów rynku reklamowanych w płatnych odnośnikach.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: