en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Jak wygląda Twój serwis na urządzeniach przenośnych?

W poprzednich postach już kilkakrotnie wskazywaliśmy na rosnące znaczenie usług mobilnych, w tym mobilnego SEO.

By pomóc przedsiębiorcom dostosować ich biznes internetowy do wymagań urządzeń przenośnych, Google zainicjowało powstanie platformy www.howtogomo.com. Witryna pozwala przetestować swoją stronę internetową pod kątem kompatybilności z urządzeniami mobilnymi. Krótki i prosty test pokazuje, które elementy warto po poprawić, by serwis był bardziej użyteczny dla osób korzystających ze smartfonów oraz tabletów. Można też zapoznać się z zaproponowaną przez Google listą dostawców przygotowujących strony w wersji lajt.

Od 2010 roku rynek wyszukiwań mobilnych wzrósł czterokrotnie, co więcej – użytkownicy tego typu urządzeń oczekują, że ich kontakty z witrynami mobilnymi, będą równie wygodne, jak w przypadku tradycyjnych stron internetowych. Chodzi tu między innymi o łatwość nawigacji i prędkość wczytywania się wersji lajt serwisu. Cechy te stają się szczególnie ważne, gdy użytkownicy zaczynają korzystać z usług mobilnych podczas zakupów (np. chcąc zapoznać się z dokładniejszym opisem produktu). Ciekawe są również prognozy dla rynku mobilnego – do 2015 roku jedno urządzenie mobilne ma przypadać na jednego człowieka na Ziemi.

Oto podstawowe zasady, o których należy pamiętać tworząc serwis w wersji lajt

  • Zadbaj o przekierowania użytkowników mobilnych na specjalnie przygotowaną wersję strony. 
  • Witryna powinna się szybko ładować.
  • Nawigacja musi być prosta i przejrzysta.
  • Przyciski na stronie powinny być przystosowane do małych ekranów dotykowych.
  • Wybierając frazy do mobile SEO skup się na tych, które będą najczęściej używane przez użytkowników urządzeń przenośnych (słowa kluczowe mogą być różne od tych, pod które regularnie pozycjonujemy serwis WWW).
  • Zadbaj o wyszukiwania lokalne.
  • Pamiętaj o rozmiarach smartfonów, postaw na widoczność treści, grafik, przycisków.
  • Zaplanuj odpowiednią architekturę informacji. Zdecyduj, które usługi i w jakiej kolejności warto wyeksponować – nie masz dużo miejsca.
  • Pamiętaj o kompresji obrazków i unikaniu dużych bloków tekstu. 
  • Witryna mobilna powinna dobrze wyglądać zarówno w orientacji wertykalnej, jak i horyzontalnej.  Musi również działać na wszystkich systemach operacyjnych urządzeń przenośnych.
  • Skup się na konwersji np. maksymalnie upraszczając zadawanie zapytań lub proces transakcyjny.
  • Bierz pod uwagę opinię użytkowników w fazie budowy, testowania i ulepszania witryny mobilnej. Zapytaj ich czego oczekują od wersji lajt i stwórz stronę zaspokajającą ich potrzeby.
Redakcja
Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: