en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Jak zaplanować dobry real-time marketing?

Tytuł to oksymoron? Przecież real-time marketing to szybkie reagowanie na bieżące wydarzenia i nie da się go w żaden sposób zaplanować. Są jednak rzeczy związane z RTM, które możemy zaprojektować z wyprzedzeniem. To procesy wewnątrz organizacji, np. agencji, ułatwiające tworzenie skutecznych akcji RTMowych. Tak powstał RTM Alert w Bluerank.

Chcę być jak Ikea!

Brzmi znajomo? W swojej już ponad 10-letniej pracy agencyjnej usłyszałam to zdanie wiele razy od Partnerów. To w końcu Ikea jest podawana za wzór akcji RTMowych, mając na swoim koncie wiele majstersztyków, – świetnie łączących czas realizacji, kontekst i wplatając w nie swoje produkty. Jednak, czy każdy może być jak Ikea? Przecież nie wszyscy mają taki szeroki asortyment produktów lub grupę docelową. Czy marka produkująca sanitariaty może ze smakiem zareagować na ślub w brytyjskiej rodzinie królewskiej, wplatając swój produkt lub markę? Zawsze ważny jest odpowiedni kontekst i trzeba umieć dobrze go złapać.

Liczy się czas

“Co jest najważniejszym czynnikiem sukcesu nowego biznesu? Właściwy moment” – takie stwierdzenie usłyszałam jakiś czas temu. Pandemia je później potwierdziła. Mając świetny pomysł, super zespół, ale nie wpasowując się w odpowiedni moment, można odnieść porażkę. Podobnie jest z akcjami real-time marketingowymi, o których sukcesie stanowi właśnie jak najszybsza reakcja na bieżące wydarzenia. I tutaj zaczyna się wyzwanie dla specjalistów zajmujących się komunikacją w social mediach. Nawet korzystając z narzędzi do monitoringu, ciężko jest samemu zawsze być na bieżąco ze wszystkimi wydarzeniami z RTMowym potencjałem. Przegapienie odpowiedniego momentu sprawia, że content nie jest pierwszej świeżości i ginie w tłumie komunikatów innych marek.

RTM Alert, czyli siła w zespole

Chcąc ulepszyć naszą pracę, w pierwszej połowie tego roku wprowadziliśmy w Bluerank RTM Alert. W ramach tej inicjatywy jest skupionych ponad 40 Blueranków z różnych obszarów merytorycznych, w tym osoby korzystające na co dzień w swojej pracy z narzędzi do monitoringu w Internecie. Kiedy ktoś z nas dowiaduje się o wydarzeniu z potencjałem RTMowym, dzieli się informacją ze wszystkimi zainteresowanymi, wysyłając wiadomość na dedykowany alias mailowy. W dalszym kroku specjaliści z poszczególnych obszarów, np. zajmujący się komunikacją w mediach społecznościowych, szukają kontekstu ze swoimi projektami. Dzięki temu możemy dużo szybciej i efektywniej reagować. Jako przykład przedstawiam naszą RTMową akcję dla marki Porta, która stanowi podręcznikowy wzór udanego real-time marketingu:

Jej dokładny opis znajdziecie TUTAJ

Co ciekawe, istnienie RTM Alertu aktywizuje również osoby niezaangażowane bezpośrednio w tę inicjatywę. W ten sposób, jako zespół, stajemy się RTMowo czujniesi i bardziej świadomi, a przede wszystkim, wykorzystujemy wiele szans na efektywne akcje komunikacyjne dla naszych Partnerów.

 

Spodobał Ci się artykuł? Masz pytania? A może szukasz agencji, która poprowadzi komunikację Twojej marki w social mediach, skutecznie wykorzystując real-time marketing? Zapoznaj się z naszymi usługami Social Media i wypełnij brief!

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: