en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Kampania SEM zintegrowana z…

Jak wygląda, czy też – jak powinna wyglądać współpraca agencji SEM z 'tradycyjną' agencją reklamową przy realizacji kampanii promocyjnej dla marki, produktu czy usługi? W kilku punktach przypominamy to, co najważniejsze, aby nasza zintegrowana kampania reklamowa była… bez zarzutu.

Działania prowadzone w ramach kampanii SEM powinny być spójne z pozostałymi działaniami marketingowymi. Powinny zatem między innymi nawiązywać / wykorzystywać:

– hasła reklamowe z kampanii ATL / BTL, zaadaptowane do reklamy tekstowej w wyszukiwarkach,
– te same kreacje graficzne, przystosowane do formatów reklamowych wyszukiwarki,
– telewizyjne reklamy, przystosowane do wymagań reklamy video w Google.

Rzetelnie przygotowana kampania linków sponsorowanych to kilka etapów prac. Najpierw agencja SEM analizuje biznesowe i marketingowe cele klienta, zapoznaje się z jego strategią, specyfiką działania i oferty, przygląda się serwisowi WWW. Dopiero potem zaczyna powstawać koncepcja kampanii SEM…

– Wybór mediów / wyszukiwarek / sieci kontekstowych, etc.
– Konstrukcja strategicznego podziału słów kluczowych (na grupy).
– Opracowanie koncepcji głównych (oraz dodatkowych) przekazów reklamowych.
– Szczegółowe przygotowanie struktury kampanii (z uwzględnieniem budżetu mediowego).
Copywriting i / lub stworzenie (dostosowanie) form graficznych, multimedialnych dla SEM.
– Utworzenie kont dla kampanii w wybranych systemach reklamowych (Google lub innych wyszukiwarek).
– Wdrożenie / uruchomienie narzędzi badających efektywność działań reklamowych (np. podpięcie kodów konwersji Google AdWords / Analytics).
– Start kampanii.

Następne kroki to monitoring i optymalizacja… która w zasadzie nigdy się nie kończy 😉

Tak to – pokrótce – wygląda. Niestety, wiele jest jeszcze osób, dla których kampania linków sponsorowanych to „tylko kilka kliknięć w panelu Google, a reszta… robi się sama„. :/


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: