en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Keyword density odchodzi do lamusa?

Keyword density, czyli gęstość wystąpienia słowa kluczowego, to procentowy współczynnik wskazujący stosunek liczby wystąpień danego słowa kluczowego do liczby wszystkich słów pojawiających się na stronie.

Na blogu Hobo Web pojawiła się ostatnio ciekawa notka dotycząca wpływu tego czynnika na pozycję w rankingu wyszukiwarki. Autor poprosił o opinię kilkunastu ekspertów z branży SEO i w większości przypadków są oni zgodni – keyword density od dawna nie jest już czynnikiem wpływającym na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Co więcej, jak słusznie zauważa jeden z ekspertów – Tedster, keyword density nie zostało nawet wymienione w opracowanym przez SEOmoz rankingu czynników wpływających na pozycję w Google (a przedstawiono ich tam ponad 200).

Użycie słów kluczowych w tytule, nagłówkach i tekście strony może pomóc w uzyskaniu wyższej pozycji dla tego słowa, jednak sztuczne zawyżanie wystąpień słowa na stronie, aby osiągnąć wyimaginowany, optymalny poziom gęstości nie ma bezpośredniego wpływu na ranking, a może jedynie spowodować posądzenie o spam.

Eksperci zgodnie twierdzą, że powinniśmy przede wszystkim skupić się na dostarczaniu wartościowych treści, a dopiero w dalszej kolejności myśleć o liczbie i rozmieszczeniu słów kluczowych w tekście. Głównym celem działań, jak zauważa Barry Welford, powinna być konwersja, a nie samo przejście na stronę z wyników wyszukiwania. Przyznajemy mu rację – sztucznie stworzony tekst, z nienaturalnie i nadmiernie często używanymi słowami kluczowymi na pewno nie zachęci internautów do podjęcia działań na stronie.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: