en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Koniec linków pozycjonujących?

Google udoskonala swoje algorytmy i przygotowuje (lub tylko rozsiewa plotkę, że przygotowuje) narzędzie automatycznie rozpoznające sztuczne budowanie popularności serwisu WWW w Sieci poprzez linki pozycjonujące.

To jedna z metod SEO uznawana przez niektórych za nieetyczną (jest nawet oficjalne stanowisko Google w tej sprawie) w wielu przypadkach także przyczyniającą się do spamowania wyszukiwarek, ponieważ zakłóca ona rzeczywiste wartościowanie indeksowanych przez wyszukiwarki stron. Wielu pozycjonerów opiera swoje działania w głównej mierze właśnie na tym, jeśli więc Google rzeczywiście wprowadzi swoje antidotum, zniknie nam przynajmniej jeden problem z zakresu etyki w search engine optimization.

Jak mógłby działać taki mechanizm? Prawdopodobnie odnośniki będą całkowicie ignorowane, jeżeli nie będzie żadnego pokrewieństwa tematycznego pomiędzy stroną docelową odnośnika i tą, na której się on znajduje, co z technicznego punktu widzenia nie jest trudne do zrealizowania. Nietrudno bowiem sobie wyobrazić, że kompletny brak powiązania tematycznego oznacza tylko i wyłącznie jeden rodzaj możliwych do osiągnięcia korzyści – wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.

Póki co, pomysł jest różnie oceniany przez samych internautów. Jedni widzą w tym szanse na polepszenie jakości wyników wyszukiwania, inni idą w kierunku teorii spiskowej, wskazując na możliwości manipulacji (jak to zwykle przy tematach SEO bywa). A my? My uwierzymy, jak zobaczymy? Dobrze by się stało, gdyby udało się rzecz wdrożyć, na razie jednak podchodzimy do tego ostrożnie.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: