en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Kupować 'markowe' słowa kluczowe czy nie?

Czy prowadząc kampanię linków sponsorowanych warto inwestować w słowa kluczowe związane z nazwą marki czy nie? Czy konieczne jest pokazywanie reklamy na zapytanie brandingowe, jeśli nasz serwis pojawia się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania?

Konieczne to nie jest, ale… warto stosować taki zabieg.

Oto korzyści, jakie może przynieść kupowanie słów kluczowych związanych z marką w takiej sytuacji… czyli dlaczego warto na zapytanie brandingowe pojawić się wysoko i w organicznych wynikach wyszukiwania i w linkach płatnych…

  • Linki sponsorowane pojawiające się w wynikach wyszukiwania na zapytanie związane z marką są zwykle tanie (CPC jest zazwyczaj na poziomie kilku / kilkunastu groszy), a pozwalają one polepszyć jakość ruchu na naszej witrynie, bo kierują internautów od razu do konkretnej strony czy poszukiwanego przez nich tematu.
  • Poza tym, wykorzystując małe CPC generowane przez słowa kluczowe związane z marką, możemy wpłynąć na polepszenie jakości całej kampanii, poprzez podniesienie tzw. Quality Score.
  • Reklamodawca może ponadto wykorzystać reklamy pojawiające się na brandingowe słowa kluczowe do komunikowania informacji okolicznościowych, często aktualizowanych (np. dostępne w danej chwili promocje, oferty specjalne etc.). Jest to tanie, wygodne i użyteczne.

Badanie zrealizowane przez Ipsos Interactive Services na próbie ponad 30 tys. aktywnych internautów pozwoliło zaobserwować interesujące tendencje w przypadku dublowania marki, poprzez pokazywanie jej równocześnie w naturalnych i płatnych wynikach wyszukiwania na wysokich pozycjach…

  • Odnotowano 8% wzrost kliknięć w linki sponsorowane. Co więcej, okazało się, że 22% internautów klika w odnośnik do strony danej marki dlatego, że marka pojawia się równocześnie w naturalnych i sponsorowanych wynikach wyszukiwania.
  • 48% internautów zapamiętuje markę, kiedy pojawia się ona równocześnie w obu rodzajach wyników (22%, gdy marka jest obecna tylko w wynikach organicznych).
  • Rośnie prawdopodobieństwo dokonania zakupu (9%) gdy marka pojawia się równocześnie w jednych i drugich wynikach wyszukiwania. Pamiętajmy, że po wyświetleniu wyników wyszukiwania przez wyszukiwarkę, to zaledwie w kilka sekund decyduje o tym, w które odnośniki kliknie internauta, zatem… przytoczone tu liczby wydają się bardzo istotne.

Aneta Mitko
Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: