en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Lepsza strona – wyższy Ad Rank

Link sponsorowany na stronach Google pokazuje się tym wyżej, im więcej jako reklamodawcy jesteśmy w stanie za niego zapłacić, a później jest zależny m.in. od skuteczności prowadzonej kampanii. Pozycja reklamy w wynikach wyszukiwania to dość istotna sprawa, zwłaszcza w przypadku konkurencyjnych branż jak hotelarstwo, nieruchomości, czy na przykład turystyka, dlatego Google zamierza wprowadzić jeszcze jeden czynnik determinujący Ad Rank, czyli miejsce publikacji płatnego odnośnika wśród wyników wyszukiwania.

O pozycji linków sponsorowanych decydować będzie również jakość strony docelowej (tzn. m.in. jej zgodność z treścią reklamy i słowami kluczowymi dobranymi do kampanii). Strony oceniane będą automatycznie przez robota Google, po czym ocena ta, wraz z zadeklarowaną kwotą za kliknięcie, zadecydują o pozycji reklamy. Zmobilizuje to z pewnością reklamodawców do przekazywania rzetelnych, zgodnych z treścią strony WWW informacji w tekstach reklam. Ci, którzy nie zgodzą się na weryfikację strony przez robota Google (nie uzyskają tym samym stosownej oceny wymaganej w programie AdWords do przydzielenia linkowi odpowiedniej pozycji) będą mieli automatycznie podwyższoną minimalną stawkę za kliknięcie, którą deklaruje się przy uruchamianiu kampanii.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: