en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Linki sponsorowane w Google Suggest

Na oficjalnym blogu Google podano informację o zmianach, ulepszeniach i nowych możliwościach reklamowania się poprzez opcję Google Suggest.

Rzecz można wypróbować na Google.com. Wpisując w oknie wyszukiwania nasze zapytanie, mamy możliwość skorzystania z podpowiedzi generowanych przez wyszukiwarkę. Do tej pory wśród tych podpowiedzi pojawiały się tylko słowa czy frazy, teraz mogą pojawić się również linki sponsorowane lub… po prostu linki (ułatwiające nawigację).

Pozostaje pytanie, a właściwie dwa 🙂

Jak dostać się do linków w Google Suggest? Czy wystarczy zadeklarować odpowiednio wysoką stawkę za kliknięcie, tak jak w przypadku linków wyświetlanych klasycznie – obok wyników wyszukiwania… czy może jest to odrębna forma reklamowa uruchamiana na innych zasadach oraz czy podlinkowane podpowiedzi konkretnych stron wybierane są np. tylko na zasadzie popularności danej domeny czy może jest lub będzie to opcja płatna. Robiąc dziś testy, odkryliśmy między innymi, że wpisując początek słowa 'nokia' dostajemy od Google link nawigacyjny nokia.com, ale już wpisując np. 'yahoo', nie dostajemy od Google takiego klikalnego odnośnika 🙂 mimo niezaprzeczalnej popularności domeny 😉


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: