en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Linki targetowane inaczej

Google bierze pod lupę wpisywane przez nas w wyszukiwarce słowa i frazy, których szukamy podczas… jednej sesji, czyli do zamknięcia okna przeglądarki. Na tej podstawie tworzony będzie swego rodzaju chwilowy profil użytkownika, któremu serwowane będą linki sponsorowane związane nie tylko z tym, co wpisał on w wyszukiwarce w danej chwili, ale także z tym, co wpisywał wczesniej w tej samej sesji.

„I tak, gdy użytkownik wpisuje np. 'wakacje Włochy', a następnie 'pogoda', Google połączy wszystkie terminy i obok rezultatów wyszukiwania pojawią się reklamy dotyczące warunków pogodowych we Włoszech” – czytamy w MediaRun.

Niby całkiem interesujące rozwiązanie, ale… Kiedy zaczynamy zastanawiać się jak to wpłynie na skuteczność i jakość kampanii SEM… to chyba rodzi się więcej pytań i wątpliwości niż 'achów' i 'ochów’… Z punktu widzenia przeciętnego reklamodawcy będzie z pewnością tak, że jego reklama dostanie szansę częstszego wyświetlania się, czy jednak wpłynie to pozytywnie na skuteczność? To już nie jest pewne… Przy większej liczbie odsłon i tej samej liczbie klików CTR nam spadnie, to z kolei wpłynie na koszty kampanii etc. etc. No zobaczymy…

Nowe narzędzie googlowe dostępne jest obecnie tylko dla niektórych najpopularniejszych słów kluczowych, jak podaje Internet Standard.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: