en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Masakra w AdWords

Pisaliśmy już kiedyś o kalendarzu zdarzeń wpływającym na zachowanie internautów online, a co za tym idzie – także na działania SEO / SEM. Dziś przykłady tego rodzaju zależności są jeszcze bardziej wyraziste…

W Sieci pojawiły się w tym tygodniu linki sponsorowane (wykupione głównie przez media: wydawców prasowych, stacje telewizyjne etc.), które pojawiają się na stronie wynikowej po wpisaniu w wyszukiwarce fraz takich jak: „Virginia Tech shooting” albo „Virginia shooting”… Odnośniki prowadzą do stron internetowych, gdzie prezentowane są ostatnie wstrząsające zdarzenia z Wirginii…

Masakra w Wirginia Tech, jako „gorący temat”, którym media walczą o odbiorców, trafiła do linków sponsorowanych. The New York TimesThe Washington Post zapewniły sobie pierwsze pozycje w Google na słowa i frazy kluczowe związane ze strzelaniną na amerykańskiej uczelni. The Times, CNNFox News zrobiły to samo przy pomocy płatnych odnośników Yahoo.

Co z tego mają? Oglądalność! Miliony użytkowników Internetu przez ostatnie kilka dni szuka w necie informacji na ten temat. To dla konkurujących ze sobą mediów okazja, aby za pośrednictwem WWW przyciągnąć do siebie kolejnych czytelników, widzów i słuchaczy. Prześcigają się teraz tylko w tekstach linków: „Shooting at Virginia Tech”, „Special Report on Va Tech Shootings”, „Timeline of the tragedy and reports from VA Tech students”…

W polskich mediach nie ma jeszcze takiej tradycji, ale media zachodnie regularnie wykorzystują Internet w taki właśnie sposób. Czasem jest to tylko biznes na kluczowych w danym momencie słowach, czasem na słowach i tragedii w nich zawartej.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: