en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt
menedżer firmy na Facebooku

Menedżer firmy na Facebooku

Menedżer firmy to wewnętrzna platforma Facebooka dedykowana przedsiębiorcom prowadzącym działania na Facebooku i Instagramie. Ułatwia integrowanie działań marketingowych w obrębie firmy oraz współpracę z partnerami zewnętrznymi. Jest to przestrzeń odrębna od profilu prywatnego, dzięki czemu nie ma ryzyka pomieszania treści firmowych i prywatnych.

menedżer firmy na Facebooku_poprawione

menedżer firmy na Facebooku_grafika2

Główne zalety korzystania z Menedżera firmy:

  • możliwość emitowania i monitorowania reklam
  • ułatwione zarządzanie zasobami (strony i konta reklamowe)
  • kontrola rozliczeń za reklamy
  • nadawanie i zarządzanie dostępami do poszczególnych sekcji menedżera dla pracowników wewnętrznych oraz agencji i partnerów marketingowych

Szczegółowe instrukcje dotyczące zakładania menedżera znajdziesz TUTAJ

Własność fanpage’a

Oczywistym jest, że bez względu na to, kto zarządza profilem oraz prowadzi wszelkie powiązane z nim działania marketingowe, fanpage jest własnością firmy. Warto zadbać o to, aby było to odpowiednio uregulowane w menedżerze, dzięki czemu można uniknąć nieprzyjemnych sytuacji związanych z utratą dostępu, związaną na przykład ze zmianą osób prowadzących działania. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest utworzenie menedżera firmy wraz z fanpagem, dzięki czemu od samego początku uregulowana jest kwestia jego własności. Nawet, jeżeli planujesz zlecić agencji lub innym podmiotom zewnętrznym działania “od zera”, wliczając w to utworzenie strony i jej wstępną konfigurację, należy rozważyć wykonanie pierwszego kroku we własnym zakresie. 

menedżer firmy na Facebooku_grafika3

 

Założenie fanpage’a jest bardzo proste, a aby ułatwić powiązanie jej z menedżerem firmy, można zrobić bezpośrednio za jego pomocą. Wybieramy ustawienia firmowe, a następnie z menu po lewej stronie konta -> strony. Tutaj klikamy “utwórz stronę”. Teraz czas wybrać jedną z kilku podstawowych kategorii. Kolejnym krokiem jest wpisanie nazwy (można ją później zmienić) oraz wybranie bardziej szczegółowej kategorii opisującej profil działalności firmy. I gotowe! Tyle wystarczy, aby przekazać stronę osobom, które zajmą się jej szczegółową konfiguracją i zarządzaniem. Dzięki tym kilku prostym krokom możesz mieć pewność, że bez względu na zmiany personalne w obrębie osób mających dostęp do Twojej strony, jest ona bezpieczna.

Ważne!

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo i ochronę danych, pamiętaj aby po zakończeniu współpracy usunąć z menedżera firmy osoby lub partnerów, którzy nie powinny mieć już dostępu do zasobów. Warto co jakiś czas, regularnie przeglądać sekcję użytkownicy, aby upewnić się, że zakres dostępów ograniczony jest do niezbędnego minimum.

Nadanie dostępów

Dostępy do poszczególnych zasobów można nadać dwutorowo, jednak zawsze na początku należy dodać osobę w sekcji użytkownicy -> osoby. Następnie, po zaakceptowaniu przez drugą stronę zaproszenia należy:

  1. w tej samej sekcji wybrać osobę, kliknąć dodaj zasoby i wybrać czym i na jakim poziomie dana osoba ma zarządzać;
  2. mając więcej stron można wybrać konta -> strony. Z listy wybieramy fanpage, którego dostępami chcemy zarządzać, a następnie klikamy dodaj osoby. W nowym oknie widzimy wszystkich dodanych menedżera firmy oraz poziom dostępów do wyboru.

menedżer firmy na Facebooku_grafika4

 

Dostęp dla partnerów

Partnerów przypisujemy analogicznie jak osoby, z tą różnicą, jak sama nazwa wskazuje, że jest to dostęp dla partnera (innego podmiotu), a nie pojedynczej osoby. Jest to nic innego, jak połączenie się z innym menedżerem firmy (robimy to podając identyfikator drugiego menedżera lub wysyłając link). Poziomy dostępów są takie same, jak dla osób prywatnych. To rozwiązanie jest przydatne w przypadku współpracy z agencją – wówczas nie musisz martwić się o dodawanie kolejnych osób do menedżera, kiedy po drugiej stronie zachodzą zmiany w zespole. Partner może dodawać pracowników do poszczególnych projektów we własnym zakresie (w ramach wcześniej określonych dostępów).

menedżer firmy na Facebooku_grafika5

KONTO REKLAMOWE

Jedną ze składowych menedżera firmy (chociaż może funkcjonować także osobno) jest konto reklamowe. Podobnie jak w przypadku samej strony, warto od samego początku zadbać o uregulowanie kwestii własności konta, czyli utworzyć je samodzielnie, przed nadaniem dostępów osobom trzecim. Szczegółową instrukcję możesz znaleźć TUTAJ.

menedżer firmy na Facebooku_grafika6

Należy zadbać o prawidłową konfigurację konta, w szczególności wybór waluty, w której chcemy się rozliczać oraz strefy czasowej. Tych elementów nie można zmienić na późniejszym etapie. 

menedżer firmy na Facebooku_grafika7

Decydując się na zlecenie działań płatnych agencji, już na samym początku współpracy konieczne będzie ustalenie sposobu rozliczania się z Facebookiem. Jeśli konto reklamowe należy do właściciela firmy i fanpage’a, naturalnym będzie, aby rozliczenie było po jego stronie. Proces ten można zautomatyzować, aby płatności były pobierane automatycznie, dzięki czemu nie będzie to problematyczne, a jednocześnie zapewnia pełną kontrolę nad budżetem.

Jeżeli konto reklamowe strony zostanie założone przez Agencję i podpięte do jej menedżera firmy, trzeba liczyć się z tym, że po zakończeniu współpracy nie będzie możliwe jego odzyskanie. Wynika to z wybranego sposobu fakturowania, którego nie można zmienić, a co za tym idzie, konto reklamowe będzie już zawsze podpięte do fakturowania zbiorczego agencji. Można oczywiście założyć nowe konto, ale tracimy wówczas wszystkie wyniki, stworzone grupy docelowe oraz inne elementy mogące wpływać na dalszą efektywność działań.

Dostęp do konta reklamowego

Nadawanie dostępów do konta reklamowego odbywa się analogicznie, jak w przypadku strony. Dodatkowym elementem w tym przypadku może być dostęp do kolejnej zakładki w ustawieniach firmy, czyli źródła danych. Można tam określić osoby mogące zarządzać m.in. pikselami (używanymi do śledzenia zdarzeń na stronie www) oraz katalogami produktów. Przed rozpoczęciem współpracy warto omówić z agencją zakres działań i zapotrzebowanie na dostęp do konkretnych sekcji menedżera.

INTEGRACJA INSTAGRAMA

Aby móc w pełni korzystać z funkcjonalności zarządzania kontem na Instagramie z poziomu Facebooka należy prawidłowo połączyć konto Instagramowe ze stroną na Facebooku. Integrując konta uzyskamy dostęp do pełnego wachlarza narzędzi biznesowych oferowanych przez Facebooka, m.in.: 

 

  • zarządzania direct messages z poziomu Facebooka, 
  • planowania postów z poziomu Creator Studio,
  • promowania postów oraz relacji,
  • wygodnego tworzenia reklam oraz ich opłacana przez Menedżer Reklam,
  • dostęp do narzędzi takich jak zakupy, datki w Instagram Stories, rezerwacja spotkań,
  • synchronizacji danych kontaktowych firmy,
  • integracji aplikacji od zewnętrznych deweloperów. 

 

Aby poprawnie zintegrować konto na Instagramie ze stroną na Facebooku, należy:

 

  1. Dodać profil na Instagramie do zarządzanych kont w ustawieniach firmowych Menedżera firmy. 

menedżer firmy na Facebooku_grafika8

   2. Połączyć Instagram z Facebookiem w ogólnych ustawieniach strony. Ważne, aby wcześniej przełączyć konto na profesjonalne:

 

menedżer firmy na Facebooku_grafika13

 

menedżer firmy na Facebooku_grafika11

Szczegółowe informacje znajdziesz TUTAJ.

 

PODSUMOWANIE

Nawet zamierzając w całości przekazać działania marketingowe na Facebooku innym osobom, warto od samego początku pomyśleć o różnych scenariuszach i możliwych zmianach. Jedynym pewnym rozwiązaniem jest stworzenie własnego menedżera firmy i zarządzanie dostępami z jego poziomu. Warto poświęcić kilkanaście minut na opisane wyżej ustawienia, aby w przyszłości nie napotkać trudności związanych z przekazywaniem praw do zasobów własnej strony. Należy podkreślić, że wspomniane ewentualne utrudnienia zazwyczaj nie wynikają ze złej woli partnerów, ale z ograniczeń i zabezpieczeń po stronie Facebooka, których nie sposób ominąć.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: