en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Mobilne wyszukiwarki popularne w USA

Jak podaje Nielsen, 46 milionów amerykańskich posiadaczy komórek skorzystało z mobilnej wyszukiwarki w trzecim kwartale 2007 r. – rynek rozwija się zatem bardzo dynamicznie (przypomnijmy, że w prawie rok temu prezentowaliśmy prognozy rozwoju dla mobilnego wyszukiwania na 2007 rok i nie były one tak optymistyczne). Wyszukiwanie najczęściej odbywało się za pomocą dwóch usług:

  • GOOG-411 (18 milionów osób), z której korzystały przede wszystkim kobiety i starsi użytkownicy,
  • tzw. SMS-based search, czyli wysłania SMS-a z zapytaniem (14 milionów użytkowników), który był z kolei bardziej popularny wśród mężczyzn i młodszych osób.

Równie ciekawe są dane dotyczące przedmiotu zapytań. Tutaj dominują kolejno:

  • local listings – dane dotyczące lokalizacji, adresu, itp.
  • wszelkiego rodzaju informacje – sportowe, wiadomości czy prognoza pogody,
  • mobile content – treści przygotowane specjalnie z myślą o telefonach komórkowych.

Informacje te są o tyle ciekawe, że sporo się różnią od opublikowanego niedawno zestawienia 'Mobile Web vs Search Queries', prezentującego najczęściej wpisywane słowa kluczowe. Wydaje się, że tam dominowała zupełnie inna tematyka poszukiwanych treści.

Co więcej, po raz kolejny okazuje się, że mobile search wciąż potrafi zaskoczyć, różniąc się od podobnego mu 'zwykłego' wyszukiwania na komputerze – na przykład hiszpańskojęzyczni Amerykanie zdecydowanie bardziej wolą usługi Yahoo!, YellowPages SMS i SuperPages SMS niż wskazuje na to popularność tych serwisów w całej grupie użytkowników urządzeń mobilnych. Widać wyraźnie, że na naszych oczach rozwija się nowa forma wyszukiwania, wymagająca odrębnego podejścia i analizy upodobań grupy docelowej – oczywiście w imię skutecznych i efektywnych kampanii reklamowych 🙂


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: