en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Moda na wyszukiwarki wertykalne

W obliczu wzrastającej ilości różnorodnych danych dostępnych w Internecie, coraz większą popularnością cieszą się wyszukiwarki wertykalne, specjalizujące się w indeksowaniu i prezentowaniu informacji z danej branży lub tematyki. Narzędzia tego typu zdobywają sobie kolejne rzesze zwolenników i przez wielu uważane są za jeden z możliwych scenariuszy rozwoju dziedziny wyszukiwania informacji w Sieci, a w najgorszym wypadku rozwiązania doskonale sprawdzające się w określonych niszach. 

Już teraz badania pokazują, że ponad 3 na 4 obywateli amerykańskich kupujących dom, skorzystało z rozwiązań tego rodzaju do poszukiwania ofert. Moda na realizację nowych przedsięwzięć związanych z indeksacją i wyszukiwaniem informacji (np. opisywana wcześniej na łamach naszego bloga ogólnotematyczna wyszukiwarka Hakia) jest zauważalna również tutaj – właśnie powstaje nowa amerykańska wyszukiwarka – Avvo, która stawia sobie za cel uporządkowanie informacji ze świata prawa. Projekt nie jest bynajmniej nowatorski, funkcjonują już podobne rozwiązania tego typu, jednak założyciele firmy stanowczo twierdzą, że znają receptę na gwarantowany sukces… Zobaczymy.

Gdy obserwuje się popularność wyszukiwarek wertykalnych na świecie, nasuwa się pytanie – kiedy pojawią się takie rozwiązania w polskich realiach? A może już funkcjonują? Na ile będą to spektakularne przedsięwzięcia? W chwili obecnej trudno chyba wydać jednoznaczną opinię – za wyszukiwarki specjalistyczne można uważać np. serwisy porównujące ceny w sklepach internetowych i na aukcjach (Ceneo.pl, 9sekund.pl, itp.). Czy w polskich warunkach ma szansę zaistnieć wyszukiwarka dedykowana informacjom prawniczym? Chyba nieprędko… ale czas pokaże.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: