en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Najnowsza zmiana w algorytmie wyszukiwania Google – January 2020 Core Update. Jaki może mieć wpływ na widoczność Twojego serwisu w sieci?

13-ego Stycznia 2020 Google oficjalnie potwierdziło zmiany w głównym algorytmie wyszukiwania na światową skalę. Update ten nie dotyczy żadnego konkretnego wskaźnika, dlatego też nie ma jednego sprawdzonego sposobu na ewentualne przywrócenie pozycji dla stron, które po aktualizacji zanotowały spadek.

Cenną wskazówką, którą podzielił się Google przy okazji poprzedniej większej aktualizacji wrześniowej w przypadku spadków i nadal się do niej odnosi, jest analiza wyników wyszukiwania i stron konkurencyjnych, które po aktualizacji uplasowały się na wysokich pozycjach w wynikach organicznych i zastosowanie tego podejścia przy dostosowywaniu treści oraz ciągłe tworzenie wysokiej jakości contentu.

Zmiana w rankingu organicznym po wprowadzeniu modyfikacji na stronie może nie nastąpić od razu i mogą zostać one wzięte pod uwagę dopiero przy okazji mniejszych aktualizacji algorytmu.

Należy pamiętać, że samo dostosowanie strony pod zapytania użytkowników za pomocą słów kluczowych nie jest bezpośrednim sygnałem rankingowym i relewantność danych treści jest określana przez wiele innych czynników, takich jak: linkowanie wewnętrzne, śr. współczynnik odrzucenia danej podstrony, czy też śr. czas trwania sesji. Dlatego też w przypadku zmian w rankingu należy przeanalizować, czy dostępne na naszej stronie treści wystarczająco wyczerpują dany temat i jaką wartość dostarczamy użytkownikom.
Google umieścił na blogu Google Webmaster niezwykle przydatną listę punktów, które należy wziąć pod uwagę podczas odświeżenia treści po aktualizacji algorytmu: 

https://webmasters.googleblog.com/2019/08/core-updates.html

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: