en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Nie dla personalizacji wyników

Jak poinformował Dziennik Internautów, naukowcy z New York University opracowali rozszerzenie do przeglądarki Firefox, które ma dezinformować wyszukiwarki, aby te nie mogły jednoznacznie zdefiniować profilu korzystającego z nich internauty. Co więcej, narzędzie ma również wspomóc zachowanie anonimowości w przypadku wycieków informacji z wyszukiwarek.

Cel jest szczytny – w Sieci, jak mało gdzie, pragniemy być anonimowi, warto się jednak zastanowić nad tym, czy stosując mechanizmy tego typu nie szkodzimy sami sobie – teoretycznie przecież niespersonalizowane wyniki wyszukiwania są „gorsze” (a różnica jakościowa będzie się pogłębiać w miarę doskonalenia algorytmów).

Reklamodawców z pewnością zainteresuje wpływ narzędzia na planowanie kampanii linków lub (co gorsza) pozycjonowanie, gdzie zła ocena popularności słów kluczowych może negatywnie odbić się na wynikach działań – wysyłanie dużej ilości zapytań na wybrane słowa przyczyni się przecież do nieuzasadnionego skoku ich popularności.

Pozostaje mieć nadzieję, że nasze obawy są na wyrost.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: