en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Nowe możliwości remarketingu na Facebooku – z czego warto skorzystać?

Treść tego artykułu może być nieaktualna. Nowsze informacje o remarketingu na Facebooku znajdziesz w artykule na naszym blogu: Remarketing na Facebooku – od czego zacząć?

Do niedawna to piksel Facebooka oraz dane z pliku klientów pozwalały na skuteczne retargetowanie wybranych użytkowników. Kampanie remarketingowe były zazwyczaj bardziej skuteczne niż reklamy kierowane do osób nieznających jeszcze danej marki czy produktu. Należy jednak przyznać, że liczba możliwości retargetowania użytkowników przy ciągle poszerzającej się ofercie reklamowej Facebooka, nie była zbyt imponująca. Obecnie także ten obszar jest dynamicznie rozwijany i pojawiają się nowe możliwości tworzenia niestandardowych grup odbiorców.

Niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku
Niestandardowe grupy odbiorców na Facebooku to użytkownicy, którzy mieli już jakąś styczność z firmą. Mogą to być osoby odwiedzające stronę internetową lub aplikację mobilną, kupujący lub ci, którzy zapisali się na newsletter. Poza tym do tej grupy mogą się także zaliczać osoby, które oglądały na Facebooku filmy reklamodawcy lub weszli w interakcję z reklamą kontaktową (formularzem tworzonym w ramach Facebooka) czy kanwą (reklamą otwierającą się w trybie pełnoekranowym, zawierającą dodatkowe elementy, np. teksty, filmiki, obrazy, czy linki).

W ciągu ostatnich kilku miesięcy wprowadzone zostały nowe funkcjonalności:

  • Możliwość ponownego dotarcia z komunikatem reklamowym do osób, które weszły w interakcję z fanpagem na Facebooku.

Grupy odbiorców, które można zaliczyć do tej podgrupy to:

  • Wszyscy użytkownicy, które odwiedzili fanpage (najbardziej ogólna grupa);
  • Użytkownicy, które zareagowali na posty publikowane na fanpage’u (obejmuje to: reakcje na posta, jego udostępnienie, zostawienie komentarza, przewinięcie karuzeli lub kliknięcia linków);
  • Użytkownicy klikający w buttony call-to-action;
  • Użytkownicy, którzy wysłali wiadomość do firmy (w tym także osoby, które napisały w aplikacji Messenger);
  • Użytkownicy, którzy zapisali daną stronę lub któryś z jej postów.

1

 

2

  • Tworzenie grup odbiorców na podstawie czasu, jaki spędzili na stronie internetowej danej firmy: 

3

Podobne listy remarketingowe znane są już z Google Analytics, w przypadku którego dokładnie określamy czas, jaki użytkownik musi spędzić na stronie, aby móc zostać dodany do listy remarketingowej. Facebook zdecydował się jednak na inne rozwiązanie.

System wybiera tylko określony procent (5%, 10% lub 25%) najaktywniejszych odwiedzających w wybranym okresie (maksymalnie w ciągu ostatnich 180 dni).

4

 

Na podstawie powyższych niestandardowych grup odbiorców jesteśmy także w stanie stworzyć grupy podobnych odbiorców:

5

 

Wyniki kampanii remarketingowej prowadzonej w oparciu o zaangażowanie użytkowników mogą być lepsze od standardowych działań remarketingowych.

W ramach testu utworzyliśmy kampanię z zestawami reklam obejmującymi zarówno tych odbiorców, którzy wchodzili w interakcję ze stroną reklamową na Facebooku, jak i tych najaktywniejszych z witryny reklamodawcy. Każda grupa odbiorców otrzymała oddzielny zestaw reklam, korzystaliśmy także z dodatkowego zawężenia targetowania w oparciu o demografię. Na koncie prowadziliśmy równolegle inne działania remarketingowe. Dodanie nowej kampanii pozwoliło na zwiększenie liczby konwersji raportowanych w panelu FB, a dodatkowo przyczyniło się do obniżenia kosztu konwersji na koncie. Użytkownicy wybrani ze względu na aktywność w witrynie okazali się bardziej skuteczni niż ci interesujący się fanpagem. W przypadku wspomnianej kampanii lepsze wyniki osiągały listy o krótszym okresie członkostwa, ale polecam testować zarówno listy długie (np. 180-dniowe), jak i krótkie (ostatnie 3, 7 czy 30 dni). Pamiętajmy jednak, by przy dobieraniu grup odbiorców uniknąć tzw. overlappingu, czyli nakładania się na siebie grup odbiorców. Sprawdzoną metodą jest wykluczanie z nowych zestawów reklam grup odbiorców wykorzystanych w innych zestawach. Dobrą praktyką jest także wykluczenie z kampanii użytkowników, którzy skonwertowali w ostatnim czasie. Dokładne określenie tego okresu zależy od reklamodawcy. Dla niektórych może to być 14 czy 30 dni, ale w wielu przypadkach ten okres może być dłuższy.

Opisane powyżej metody retargetowania użytkowników na Facebooku powinny już być dostępne we wszystkich kontach. Polecam szybkie sprawdzenie swoich zasobów reklamowych i przeprowadzenie własnych testów skuteczności nowych zestawów reklam. Warto postarać się o stworzenie dedykowanego komunikatu i materiału reklamowego, dzięki czemu możemy jeszcze zwiększyć skuteczność remarketingu. W zależności od reklamowanego produktu warto zawęzić grupy odbiorców i wybrać odpowiednie okienko konwersji oraz umiejscowienie reklamy. Do dzieła! 

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: