en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Nowy sposób na uniknięcie duplikacji treści od Google

Ujednolicenie adresów URL, przekierowania, tag rel=”canonical”
Do grona narzędzi pozwalających zarządzać zduplikowanym treściami w serwisie dołączyły nowe opcje dostępne w obrębie Google Webmaster Tools.

W ustawieniach Webmaster Tools możemy obecnie zdefiniować obsługę parametrów dynamicznych znajdujących się w adresie URL naszej witryny. Można w tym miejscu wykorzystać sugestie Googlebota lub też zdefiniować parametry manualnie (w sumie można określić do 15 parametrów, które Googlebot powinien ignorować w trakcie przeglądania i indeksowania witryny).

Podstawową zaletą tego rozwiązania jest łatwość zarządzania treścią w obrębie witryny, ponieważ zmiany można wprowadzać centralnie w jednym miejscu, bez konieczności czekania na implementację zmian w kodzie źródłowym serwisu. Należy jednak pamiętać o tym, że nieumiejętne określenie parametru, który ma być ignorowany przez wyszukiwarkę, może spowodować wykluczenie z indeksacji dużej części wartościowych stron, które normalnie powinny być indeksowane. Dlatego zmiany powinny być wprowadzane rozważnie, a dodatkowo czuwa nad nami również Google, które w komentarzu do narzędzia podaje: „Uwaga: Google bierze sugestie pod uwagę, jednak nie gwarantuje uwzględniania ich we wszystkich przypadkach.”


Maciej Gałecki

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: