en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

Onet dla Polonii, nie dla nas

Portal Onet uruchomił swoją wersję Onet.eu przeznaczoną dla Polonii brytyjskiej. Informacje są tam podawane w języku polskim, ale odnoszą się przede wszystkim do wydarzeń lokalnych.

Pomysł na pierwszy rzut oka obiecujący, zwłaszcza gdy spojrzeć na to okiem marketera. To przecież bardzo skonkretyzowany target, do którego obecnie chcą docierać różne branże: banki oferujące kredyty dla Polaków mieszkających za granicą, przedstawiciele sektora nieruchomości, transportu, etc. Niestety, nie będzie tak pięknie i łatwo. Reklamy tekstowe owszem, będą się tam pojawiać, ale wyłącznie z klucza tematycznego. Prościej mówiąc – Onet za każdym razem sam zdecyduje, czy nasz link nadaje się na strony „eu” czy też nie. Jeśli więc będziemy reklamować podróże albo kursy językowe, to być może mamy szanse, ale jeśli choćby wspomniane wyżej produkty finansowe – to już niekoniecznie. Hmmm… Oto Onet właśnie.

Podobnie zresztą rzecz wygląda np. w przypadku wyświetlania boksów reklamowych na stronach Onetu w miejscu najbardziej eksponowanym, tj. na górze strony. Planując kampanię SEM z wykorzystaniem powierzchni reklamowej tego portalu nie można uwzględnić wybranych przez siebie słów kluczowych i zaoferować wyższej stawki za kliknięcie w zamian za lepszą pozycję. Tutaj uzyskuje się tę lepszą pozycję (lub w ogóle jakiekolwiek pozycje), jeśli PRZYPADKIEM trafimy w słowa kluczowe USTALONE przez pracownika Onetu dla danej sekcji. Tak więc np. na stronach biznesowych portalu nasz boks może się nie pojawić (mimo, że idealnie pasuje tematem do biznesu) tylko dlatego, że ów pracownik nie wpadł na taki czy inny zwrot lub frazę, która opisuje nasz produkt.

Hmmm… Oto Onet właśnie.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: