en
pl
wyślij brief
wyślij brief
kontakt

OnetBoksy – czy Onet chce odzyskać rynek?

Przeglądając niedawno strony portalu Onet.pl, natknęliśmy się na emisję reklamy kontekstowej w ramach produktu OnetBoksy w… najbardziej eksponowanym miejscu, zajmowanym do tej pory przez wszelkiego rodzaju banery i billboardy.


Nie wiemy niestety od kiedy można spotkać linki sponsorowane w tak widocznym miejscu (chyba od niedawna, bo w kilku przypadkach nie wszystkie reklamy były aktywne i 'dały się kliknąć'), sytuacja jest jednak o ciekawa, bo nasuwa się od razu pytanie: Dlaczego Onet wykorzystuje tę część strony do emisji reklamy kontekstowej?

  • Czy chodzi o intensyfikację emisji / kliknięć w reklamie kontekstowej – chęć wyższych zarobków?
  • Czy jest to również kwestia zbudowania zasięgu reklamy (coś, co potem można łatwo i ładnie pokazać w statystykach)?
  • A może Onet.pl dostrzegł wreszcie potrzebę zaistnienia na rynku search engine marketing i chce zgarnąć większą niż do tej pory część wydatków na marketing w wyszukiwarkach (warto wspomnieć, że inne portale umieszczają reklamę kontekstową w mniej eksponowanych obszarach)?
  • Wreszcie – być może reklama tekstowa jest bardziej skuteczna (a zatem i bardziej dochodowa) i jednocześnie mniej irytująca dla użytkowników?

Zapewne prawda leży gdzieś pośrodku i dotyczy większości z postawionych powyżej pytań. Czy działania przyniosą zamierzony efekt? Zobaczymy. Na razie za to szczególnego znaczenia nabierają dochodzące do nas pogłoski o intensywnej promocji boksów reklamowych wśród firm z branży SEM.


Aneta Mitko

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go: